مهم‌ترین گام برای رسیدن به پایداری استقامت داشتن است
کد خبر: 3664585
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

مهم‌ترین گام برای رسیدن به پایداری استقامت داشتن است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اظهار کرد: مهم‌ترین گام برای رسیدن به پایداری در قرآن، استقامت داشتن است، پس کسی که استقامت دارد، از صبر و حلم و ثبات قدم نیز بهره‌مند شده است.

حجتالاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: مهم‌ترین گام برای رسیدن به پایداری در قرآن، استقامت داشتن است، پس کسی که استقامت دارد، از صبر و حلم و ثبات قدم نیز بهره مند شده است.

وی افزود: از دیدگاه قرآن کریم، آن استقامتی ممدوح و دارای ارزش است که الهی و ربانی باشد، دیگر استقامت‌ها اگر نگوییم ضد ارزش و مذموم است، ارزشمند و درخور مدح هم نیست.

وی با استناد به آیه 35 سوره فصلت خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: اما جز کسانی که دارای صبر و استقامتند به این مقام نمی‌رسند، و جز کسانی که بهره عظیمی از ایمان و تقوا دارند به آن نایل نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: وقتی به امام‌حسین(ع) سلام می‌کنیم، یعنی به حقیقت صبر و استقامت درود می‌فرستیم؛ یعنی باور می‌کنیم که باید در برابر سختی‌ها و آزمایش‌ها مقاوم باشیم، ناله نکنیم و خود را در محضر خدا بدانیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به فرموده امام محمدباقر(ع) یادآور شد: امام محمدباقر(ع) می‌فرمایند: مهم‌ترین مصداق کامل و تمام استقامت، پایداری در راه ولایت است.

وی افزود: اگر انسان در راه حق استقامت و پایداری نکند، نمی‌تواند در سپاه امام حسین(ع) حضور داشته باشد؛ چرا که ویژگی بارز و جمعی یاران امام حسین(ع) پایداری و استقامت در راه ولی خدا است و اگر انسان این استقامت را نداشته باشد، به طبع نمی تواند در سپاه امام حسین(ع) نقش آفرینی کند.

حجت‌الاسلام حمیدی از نشانه‌های اخلاق اسلامی گفت و تاکید کرد: یکی از نشانه‌های دینداری و اخلاق اسلامی پایداری و ایستادگی در برابر مشکلات، ناملایمات، گناه و انجام تکالیف الهی است. برای مقابله با فشارهای درونی و بیرونی و غلبه بر مشکلات در راه رسیدن به هدف، پایداری و استقامت لازم است. بدون صبر، در هیچ کاری نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

captcha