عمل به قرآن موجب افزایش معرفت الهی می‌شود
کد خبر: 3664587
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

عمل به قرآن موجب افزایش معرفت الهی می‌شود

گروه معارف: یک کارشناس مسائل دینی و مذهبی تاکید کرد: عمل به قرآن موجب افزایش معرفت الهی می‌شود و این معرفت، محبت به خداوند متعال را منطقی‌تر و عمیق‌تر می‌کند.

حجتالاسلام رحیم همزبان، کارشناس مسائل مذهبی و دینی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا فضای جامعه، اسلامی شود و تمام افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند با سبک زندگی اهل‌بیت(ع) آشنا شوند. سبک زندگی اسلامی بسیار متنوع است و باید تمام ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی برای مردم ترسیم شود.
وی، افزود: سبک زندگی مجموعه‌ای از ذائقه‌ها، باورها و کردارهای نظام مندی است که یک طبقه یا بخشی از یک طبقه معین را مشخص می‌کند. 
وی، با استناد به آیه 19 سوره آل عمران خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: همانا دین نزد خدا تنها اسلام است و اهل کتاب در آن اختلاف نکردند مگر بعد از آنکه به حقانیت آن یقین داشتند و خصومتی که در بین خود داشتند وادار به اختلافشان کرد و کسی که به آیات خدا کفر بورزد باید بداند که خدا سریع الحساب است.
حجت‌الاسلام همزبان با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: آلودگی ظاهری، همان هویت لایه بیرونی است. از اینگونه احادیث و آیات قرآن زیاد آمده و این نوع ارتباط سبک زندگی را بیان می‌كند.
این استاد دانشگاه از لزوم شكرگزاری نعمات الهی گفت و یادآور شد: انسان بايد در همه حال شكرگزار نعمات الهی باشد و همواره از خداوند به سبب نعمت‌هايی كه به او داده است قدردانی و تشكر كند و تجلی شكرگزاری در رضايت‌مندی انسان از خداوند قابل‌مشاهده است.
وی افزود: در زندگی قرآنی انسان حق ندارد خود را به دشمن شبيه كند و در مقابل دشمن تواضع به خرج دهد و خواسته‌های دشمن را بپذيرد چون دشمن جز به نابودی ما راضي نخواهد شد و رسول خدا (ص) هم در رهنمودهای خود بيان كرده‌اند، كسانی كه با دشمن سازش كرده و خود را به شكل دشمن درمی‌آورند(سبک زندگی غربی) دشمن ايشان و دشمن خداوند هستند.
حجت‌الاسلام همزبان تاکید کرد: عمل به قرآن موجب افزایش معرفت الهی می‌شود و این معرفت، محبت به خداوند متعال را منطقی تر و عمیق‌تر می‌کند.

captcha