آمادگی اعزام 50 گروه جهادی البرز به مناطق زلزله‌زده/ استقرار 3 قرارگاه در سرپل ذهاب
کد خبر: 3664593
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

آمادگی اعزام 50 گروه جهادی البرز به مناطق زلزله‌زده/ استقرار 3 قرارگاه در سرپل ذهاب

گروه اجتماعی: رئیس بسیج سازندگی البرز با بیان اینکه این استان آمادگی اعزام 50 گروه جهادی به مناطق زلزله‌زده را دارد، گفت: اکنون اولویت اعزام نیروها، گروه‌های تخصصی و خدمات‌رسانی و ارسال ماشین‌آلات مردمی است.

سرهنگ پاسدارعلی ترکاشوند، رئیس بسیج سازندگی البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: سپاه استان البرز با راه اندازی قرارگاه سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) در روستای تپانی دشت ذهاب کار بازسازی پنج روستا را پیگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه این پنج روستا شامل روستاهای الیاسی مهر، تپانی، نوشیروان، قلعه واری و قلعه بهادری در دشت ذهاب هستند، افزود: همچنین سپاه استان معین پنج روستای دیگر در امر خدمات‌رسانی و امدادرسانی شده است.
این مسئول بیان کرد: هم اکنون قرارگاه سازندگی سپاه البرز اقدام به ایجاد سوله‌های بزرگ برای اسکان موقت مردم این روستاها کرده تا کار سازندگی را آغاز کند.
ترکاشوند با اشاره به اینکه هواشناسی پیش‌بینی بارندگی‌های شدید در هفته جاری را کرده است، گفت: نیاز مردم به چادر برای اسکان مرتفع شده و اکنون فقط نیاز به چادرهای مقاوم و پلاستیک های بزرگ برای احشام و علوفه آنان است.
رئیس بسیج سازندگی البرز در ادامه به پیشتازی سپاه استان البرز در ارسال کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 50 کامیون و تریلر کمک‌های مردمی به روستاهای مشخص شده ارسال شده به سوله‌ها انباشت از این کمک‌ها شده و مردم دیگر نیازی به دریافت این کمک‌ها نمی‌بینند.
وی با بیان اینکه پس از تامین خوراک و پوشاک وارد فاز سازندگی خواهیم شد، از مردم خواست در صورتیکه خواستار کمک به زلزله‌زدگان بودند اقلامی همچون بیل، کلنگ و ابزار ساختمانی مورد نیاز منطقه را ارسال کنند.
ترکاشوند تاکید کرد: همچنین مردم می‌توانند کمک‌های خود را به صورت نقدی اهدا کنند تا لوازم مورد نیاز ساخت و ساز منازل روستایی تهیه شود.
این مسئول با بیان اینکه استان البرز آمادگی اعزام 50 گروه جهادی به مناطق زلزله‌زده را دارد، گفت: اکنون اولویت اعزام نیروها، گروه‌های تخصصی و خدمات‌رسانی و ارسال ماشین آلات مردمی است.
وی بیان کرد: سپاه استان هم اکنون در سه منطقه استان کرمانشاه اقدام به استقرار قرارگاه کرده است ضمن آنکه به مدت یک هفته 15 هزار پرس غذای گرم بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.
رئیس بسیج سازندگی البرز با اشاره به اینکه قرارگاه سوم نیز در قصر شیرین مستقر است، ادامه داد: دو استان هرمزگان و کرمان معین تعدادی روستا بودند ولی با توجه به اینکه کمک‌های مردمی آن‌ها کم بوده و یا هنوز دریافت نشده، البرز با حجم بالایی کمک‌های مردمی که دارد به معین استان‌های دیگر نیز کمک می‌کند.
ترکاشوند در پایان از مردم البرز تشکر و قدردانی ویژه کرد و گفت: مردم البرز ثابت کردند که مردم شرایط سخت هستند و تشکر کمترین قدردانی از این حضور است.
captcha