وقف، ابزاری برای رفع مشکلات اجتماعی است
کد خبر: 3664653
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

وقف، ابزاری برای رفع مشکلات اجتماعی است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه موضوع وقف بعد از ظهور اسلام مورد توجه جدی اسلام قرار گرفت، اظهار کرد: بحث وقف در راستای حل مشکلات اجتماعی جامعه و رسیدگی به امور مسلمانان حائز اهمیت است،

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف استان، رحیم شهرتی فر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در همایش یاوران وقف، با بیان اینکه موضوع وقف بعد از ظهور اسلام مورد توجه جدی اسلام قرار گرفت، اظهار کرد: بحث وقف در راستای حل مشکلات اجتماعی جامعه و رسیدگی به امور مسلمین حائز اهمیت است، چنانچه پیامبر اکرم(ص) در این خصوص فرموده اند؛ اگر مسلمانی به امور مسلمین اهتمام نورزد، از مسلمانان نیست.  
وی با اشاره به اینکه با بررسی تاریخ و فرهنگ وقف به شناخت تمدن اسلام و دوران گذشته پی می بریم، افزود: امروزه اگر موقوفاتی انجام می شود، در آینده بیانگر وضعیت اجتماعی و سیاسی ما خواهد بود و فرهنگ اسلامی ما را متبلور نشان می‌دهد.  
وی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در راستای اقتصاد مقاومتی، می‌توانیم از ظرفیت وقف استفاده کنیم، گفت: توجه به حل مسائل بهداشت عمومی و سلامت مردم و فقر زدایی در جامعه، آبادانی شهرها می توانند به وسیله ی موقوفات در جامعه تحقق یابد.  
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای اشاعه فرهنگ وقف و شکوفایی آن در جامعه، مستلزم همکاری همگانی هستیم، گفت:  باید همواره قدردان واقفان و متولیان وقف در جامعه شویم و امیدوارم مردم نیز با اعتقادات و آموز‌ های دینی خود در راستای حفظ وقف به مسئولیت فردی و اجتماعی خود عمل کنند.
گفتنی است این همایش جهت تجلیل ياوران وقف و بزرگداشت واقفه خيرانديش، مرحوم خير النسا که 175 سال قبل فوت کرده است، برگزار شد.
captcha