تیم‌های پزشكی و درمانی فارس به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند
کد خبر: 3664687
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴

تیم‌های پزشكی و درمانی فارس به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند

گروه اجتماعی: سرپرست دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: تیمی متشکل از نیروهای بهداشت و درمان از این دانشگاه به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، علی بهادر، سرپرست این دانشگاه گفت: بر اساس تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قرار شد هر هفته یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، به عنوان دانشگاه معین با هدف كمك به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در این استان حضور یابد.

وی با اشاره به اینكه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعد از وقوع زمین‌لرزه به حالت آماده باش درآمده بود، گفت: این هفته خدمات‌رسانی پزشکی به زلزله زدگان به علوم پزشكی شیراز سپرده شد.

بهادر بیان كرد: صبح شنبه، 27 آبان تیمی متشکل از 10 ماما، 10 پزشک، 10 روانشناس بالینی، 6 کارشناس بهداشت محیط، 6 کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، 2 کارشناس تغذیه، به همراه نیروهای خدماتی و پشتیبانی، برای مدت یک هفته به مناطق آسیب دیده استان کرمانشاه، اعزام شد.

سرپرست علوم پزشكی شیراز یادآور شد: در روزهای گذشته دكتر فرح‌بخش به عنوان فرمانده تیم‌های درمانی، بهداشتی و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، به همراه چهار کارشناس برای ارزیابی اولیه، آماده کردن مقدمات خدمات رسانی، بررسی منطقه و اعلام خدمات موردنیاز به دانشگاه برای برنامه‌ریزی‌های آینده به كرمانشاه عزیمت كرده بودند.

وی گفت: با توجه به آماده باش دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی قطب جنوب کشور، سه دستگاه آمبولانس از شیراز و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از فسا برای امدادرسانی به زلزله زدگان، به استان کرمانشاه اعزام شد.

captcha