ثبت 280 سند مالکیت موقوفه در بشرویه
کد خبر: 3664715
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه:

ثبت 280 سند مالکیت موقوفه در بشرویه

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه از پیگیری انجام ثبت رسمی ۲۸۰ سند مالکیت موقوفه در بشرویه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، محمود قیصری، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بشرویه، امروز 27 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیازمند وق‌ های بیشتری در زمینه‌های علمی، آموزشی در بشرویه هستیم.
وی با بیان اینکه وقف، سنتی الهی ست که دارای پاداش اخروی و آثار دنیوی فراوانی است، افزود: در شهرستان بشرویه به همت مردم متدین و ولایی بشرویه بیش از ۳۰۰ موقوفه متصرفی با حدود هزار و 500 رقبه، ۴۰ موقوفه غیر متصرفی و هفت بقعه متبرکه است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه با اشاره به موقوفات شاخص این شهرستان بیان کرد: موقوفه امیرحسنخانی عرب خزیمه که قدمت آن به سال ۱۲۱۸ هجری قمری می‌رسد و دارای بیش از ۲۰ رقبه و نیات متفاوت از جمله خیرات، عزاداری، کمک به نیازمندان، اطعام فقرا، افطاری وهزینه تحصیل طلاب است.
قیصری ادامه داد: موقوفه حاج میرزا احمددهقان  و ‌زوجه از دیگر موقوفات شاخص شهرستان است که دارای بیش از ۱۰ رقبه و نیت مختلف است.
وی همچنین از ثبت موقوفه‌ای جدید در این شهرستان خبرداد و افزود: به همت حاج محمد باقر سلیمی موقوفه‌ای جدید‌ در این شهرستان به ثبت رسید که طبق آن ۱۰ هکتار زمین وقف خرید کتب آموزشی در دانشگاه‌های بشرویه شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه بیان کرد: متاسفانه اخیرا مردم اسناد وقفی خود را کمتر برای اداره اوقاف شهرستان می‌آورند که باید این فرهنگ ترویج یابد که مردم بیش از پیش با این اداره همکاری کنند تا ما نیز بتوانیم در راستای دستیابی ‌به اهداف خود گام‌های مؤثرتری برداریم.
قیصری همچنین از اجرای طرح جی آی اس خبر داد و افزود: اطلاعات صحیح و دقیق رقبات شهرستان از طریق این طرح در یک پایگاه ثبت می‌شود و ما نیز اقدامات لازم را برای جمع‌آوری اطلاعات دقیق از رقبات در روستاها آغاز کرده‌ایم.
وی اظهار کرد: درحال حاضر طرح جامع بقاع متبرکه در سه بقعه امامزاده بشرویه در روستاهای هوگند، مجد و کرند اجرا می‌شود که پس از اتمام در مابقی امامزادگان نیز انجام خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه به فعالیت‌های عمرانی انجام شده توسط اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه خبر داد و بیان کرد: احداث فضای سبز در جوار بقعه امامزاده محمدبن اسحاق روستای کرند، پوشش سقف امامزاده روستای هوگند و محوطه‌سازی و بلوارکشی در حوزه امامزاده بی بی نجمه خاتون روستای مجد از جمله این اقدامات است.
قیصری به اقدامات فرهنگی انجام شده توسط اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه نیز اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح دست‌های مهربانی و توزیع بیش از ۱۰۰ بسته اقلام به فقرا، برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن و تربیت قاری و‌ مؤذن، توزیع افطار بین نیازمندان، اجرای برنامه‌های بصیرت عاشورایی و برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی و رهروان حضرت زینب(س)، از جمله برنامه‌های فرهنگی انجام شده توسط این نهاد است.
وی بااشاره به برنامه‌های هفته وقف یادآور شد: برپایی نمایشگاه اسناد وقفی در محل حسینیه رباطی این شهرستان، برگزاری همایش یاوران وقف با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و برپایی محفل انس باقرآن کریم با حضور قاری بین المللی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های هفته وقف در بشرویه است.

captcha