مدیریت مردمی فعالیت‌های قرآنی در کنار انتظار مشارکت مالی جدی گرفته شود
کد خبر: 3664723
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
ربیعی:

مدیریت مردمی فعالیت‌های قرآنی در کنار انتظار مشارکت مالی جدی گرفته شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی گفت: همانطور که اوقاف از مردم درخواست مشارکت و هزینه در فعالیت‌های قرآنی و مسابقات را دارد باید مدیریت را هم به مردم واگذار کند به نظر می‌رسد این اعتماد دو طرفه هنوز به وجود نیامده است باید در رفع این مشکل قدم برداشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمدکاظم ربیعی، مسئول دارالقرآن شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی، امروز، 27 آبان در نشست تخصصی وقف و فعالان قرآنی که به همت اوقاف و مشارکت ایکنا در اداره‌کل اوقاف استان برگزار شد، گفت: جلسات و نشست‌های که به همت اوقاف و با حضور فعالان قرآنی در زمینه میزبانی مسابقات برگزار می‌شود باید خروجی داشته باشد و در قالب صورت جلسه پیگیری شود.
وی تصریح کرد: همانطور که اوقاف از مردم درخواست مشارکت و هزینه در فعالیت‌های قرآنی و مسابقات را دارد باید مدیریت را هم به مردم واگذار کند به نظر می‌رسد این اعتماد دو طرفه هنوز به وجود نیامده است باید در رفع این مشکل قدم برداشت.
مسئول دارالقرآن شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی ادامه داد: عموم مردم در مورد وقف قرآنی توجیه نیستند، وقتی اسم وقف می‌آید همه اذهان به سمت خانه و زمین می‌رود در صورتیکه وقف قرآنی می‌تواند از نذورات حداقلی شروع شود.
ربیعی ادامه داد: از تریبون مساجد، مصلای نماز جمعه، رسانه به ویژه صدا و سیما بیشتر انتظار می‌رود در این حوزه قدم بردارند، ائمه جمعه و جماعات چه میزان آگاهی مردم را در حوزه وقف قرآنی ارتقا داده‌اند؟ در ساخت مساجد مردم کمک می‌کنند اما جایگاهی برای فعالیت‌های قرآنی در همین مساجد دیده نمی‌شود، بهتر است هیئت امنا نسبت به فعالیت‌های قرآنی در مساجد توجیه شوند.
وی افزود: در مسابقات قرآن نخبگان قرآنی فراموش نشوند، انتظار داریم بهترین میزبانی مسابقات قرآن را سال آینده شاهد باشیم، برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید در همه زمینه‌ها از جمله قرائت، تواشیح، حفظ، معارف و ... قدم برداریم.
به گزارش ایکنا؛ جواد مختاری، مجری و کارشناس قرآن استان نیز در این جلسه با تأکید بر توجه به جنبه‌های سخت افزاری و نرم افزاری مسابقات قرآن گفت: باید از تجربیات سایر استان‌ها در میزبانی مسابقات حتی در سطوح پایین‌تر استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: ایکنا به عنوان خبرگزاری تخصصی در میان جامعه قرآنی شناخته شده است پیشنهاد می‌شود در این خبرگزاری تیم متخصص قرآنی شامل حافظان و قاریان تشکیل شود، در برگزاری مسابقات نیز پیشنهاد می‌شود پیشکسوتان، جوانان حاضر در مسابقات و جوانان خلاق در بخش اجرایی مشارکت داده شوند.
به گزارش ایکنا؛ مریم برخورداری، حافظ کل قرآن، نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه بسیاری از فعالان قرآنی شاغل در دستگاه‌های مختلف هستند می‌توان آنان را در قالب مأموریت کاری منفک و در خدمت مسابقات قرآن قرار داد اگر قرار است دست پر، مسابقات را برگزار کنیم باید از تیم متخصص استفاده شود.
وی ادامه داد: بنده از تمام اصحاب قرآن دعوت می‌کنم جلسه بعدی ستاد برگزاری مسابقات در جامعه القرآن باشد. در حوزه وقف قرآنی ضعیف هستیم چراکه وحدت رویه نداریم حتی هیچ یک از ادارات که خود متولی امر قرآن هستند با هم یکدل نیستند در حالیکه باید با وحدت رویه و تعامل مردم را به سمت وقف قرآنی تشویق کرد.
captcha