بین مردم و وقف فاصله افتاده است
کد خبر: 3664726
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶

بین مردم و وقف فاصله افتاده است

گروه اجتماعی: نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بین مردم و وقف فاصله افتاده است، ظرفیت‌های خوبی در رابطه با وقف در استان وجود دارد که برای احیای و توسعه آن باید تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی امروز، 27 آبان، در دیدار با با سرپرست و مدیران اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان که به مناسبت هفته وقف انجام شد گفت: بین مردم و وقف فاصله افتاده است، ظرفیت‌های خوبی در رابطه با وقف در استان وجود دارد که برای احیا و توسعه آن باید تلاش شود.
وی ادامه داد: باید نیات واقفین در تمام زمینه‌ها رعایت شود در این راستا اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان با انجام وظایف قانونی، حفظ حقوق و معوقات، به گونه‌ای عمل کند که هیچگونه چالشی برای مردم ایجاد نشود نباید کاری کرد که این سنت حسنه در میان عموم افراد جامعه خدشه دار شود.
کریمی با بیان اینکه موقوفات برکت فراوانی را برای مردم و کشور داشته و ادامه دارد، گفت: باید نگاه توسعه به موقوفات داشته باشیم موقوفات یک پتانسیل در کارهای فرهنگی به شمار می‌رود اگر سوال یا شبهه‌ای در زمینه موقوفات ایجاد شد باید در اسرع وقت رسیدگی شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: در خصوص احیا و توسعه بقاع متبرکه تلاش خواهد شد که این مناطق به قطب فرهنگی تبدیل شوند. نباید از ظرفیت‌های اقتصادی موقوفات صرف نظر کرد زیرا این ظرفیت نقش مهمی در توسعه کشور در تمام زمینه‌های اقتصادی، اشتغال، جذب سرمایه و ... ایفا می‌کند.
captcha