مجمع خیرین هلال احمر در کاشمر تشکیل می‌شود
کد خبر: 3664741
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

مجمع خیرین هلال احمر در کاشمر تشکیل می‌شود

گروه شهرستان‌ها: رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر از تشکیل مجمع خیرین هلال احمر برای کمک به زلزله‌زدگان مناطق غرب کشور، در این شهرستان خبر داد.

احمد رضاپور، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کاشمر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اعلام اینکه مجمع خیرین هلال‌احمر طی هفته آینده برای کمک و تهیه اقلام زیستی زلزله‌زدگان منطقه غرب کشور تشکیل می‌شود، گفت: با توجه به از بین رفتن لوازم زندگی مردم در زیر آوار در تلاش هستیم با تشکیل مجمع خیرین اقلام زیستی مورد نیاز زلزله‌زدگان را تهیه و به مناطق زلزله‌زده ارسال کنیم.
وی با تقدیر از مردمی که در تمامی حوادث و بلایا به هر طریق ممکن پای کار بوده و کمک‌های خوبی را داشته‌اند، افزود: مردم همیشه همراه و یار سازمان هلال‌احمر در تهیه اقلام موردنیاز بوده‌اند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کاشمر در همین خصوص از کمک یک میلیارد و 858 میلیون ریالی مردم کاشمر و خلیل‌آباد به مناطق زلزله‌زده در غرب کشور خبر داد.
وی با بیان اینکه تاکنون 300 میلیون ریال به صورت نقدی جمع‌آوری و به حساب‌های 99999 جمعیت هلال‌احمر واریز شده است، افزود: همچنین بالغ‌ بر 140 میلیون تومان نیز کمک‌های غیر نقدی مردم کاشمر شامل پتو، کنسروجات، آب معدنی، پوشاک، لوازم بهداشتی و سایر اقلام خوراکی بوده است.
رضاپور با اشاره به اینکه اقلام مستعمل از نو تفکیک می‌شود، بیان کرد: به خاطر حفظ شأن افراد مناطق زلزله‌زده اقلام و اجناس مستعمل تحویل منطقه آسیب‌پذیر نمی‌شود.
وی با اعلام اینکه اکثریت اقلام تحویلی را پتو و لباس و سپس اقلام خوراکی و بهداشتی تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: در این چند روز مردم کاشمر، بخش کوهسرخ و خلیل‌آباد برای تهیه اجناس ضروری و تحویل کمک‌های مورد نیاز همراهی و همدلی بسیار خوبی داشته‌اند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر بیان کرد: از همان ساعات اولیه که نیاز به کمک‌های مردم اطلاع‌رسانی شد؛ مردم بلافاصله شروع به تهیه و تحویل اجناس مورد نیاز کردند.
رضاپور با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که از سوی جمعیت هلال‌ احمر انجام شد، اجناس را مورد نیاز را تهیه و تحویل می‌دادند، عنوان کرد: طبق اعلامی که از مناطق آسیب‌دیده شده اکنون انبارهای مواد غذایی پر و فعلاً نیازی به ارسال مواد غذایی نیست.
وی با اعلام اینکه تاکنون 1020 تخته پتوی نو تحویل پایگاه‌های مختلف در سطح شهرستان کاشمر شده و بسته‌بندی شده‌اند، بیان کرد: برای ارسال اجناس منتظر فراخوان جمعیت هلال‌احمر استان هستیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر با بیان اینکه اولویت جمعیت هلال‌احمر با جمع‌آوری کمک‌های نقدی است، بیان کرد: چون پوشش آسیب دیدگان مقطعی نیست و باید تا چندین ماه افراد آسیب‌دیده امدادرسانی شوند به همین خاطر به کمک‌های نقدی نیاز بیشتری وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اگر فقط قرار بر تحول گرفتن اقلام باشد باید اجناس دپو شوند از سویی فضای انبارها محدود است، بیان کرد: از مردم تقاضا داریم کمک‌های خود را به صورت نقدی تحویل دهند تا به مرور نیازهای ضروری و مورد نیاز خریداری و با توجه به شرایط بومی منطقه تحویل مردم آسیب‌دیده شود .
رضاپور با بیان اینکه از مردم درخواست داریم از مسیر زمینی به مناطق زلزله‌زده نروند، گفت: متأسفانه کامیون‌هایی که برای رساندن کمک‌های مردمی به منطقه اعزام می‌شوند، ساعت‌ها پشت ترافیک هستند.
وی با اشاره به اینکه اولین محموله خراسان شامل شش تریلر از مشهد اعزام شده و محموله دوم به زودی اعزام خواهد شد، بیان کرد: بسته‌بندی‌ها در خود شهرستان به صورت استاندارد انجام می‌شود.
رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر با بیان اینکه اکنون اقلام شهرستان به اندازه یک تریلر قابل بارگیری است، اظهار کرد: هرچند اولویت بر کمک‌های نقدی است؛ اما کسانی که می‌خواهند کمک‌های غیر نقدی داشته باشند با توجه به شرایط سرما و وضعیت جوی منطقه تهیه پلاستیک برای پوشش چادرها با عرض دو متر، پتو و لوازم گرمایشی در اولویت است.
رضاپور با بیان اینکه برای جمع‌آوری کمک‌ها در سه نقطه شهر کاشمر، میدان انقلاب، میدان آزادی و جمعیت هلال‌احمر پایگاه ثابت برپا شده است، افزود: با توجه به فراخوانی که شده صندوق‌هایی جهت جمع‌آوری کمک‌های مردم روستاها به دهیاری‌ها تحویل شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این صندوق‌ها تاکنون تحویل روستاهای رزق‌آباد، قوژد و فرگ شده، به وضعیت کمک‌های مردمی در شهرستان خلیل‌آباد اشاره کرد و گفت: تاکنون در این شهرستان مبلغ 30 میلیون ریال کمک‌های نقدی و 128 میلیون ریال کمک‌های غیر نقدی جمع‌آوری شده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر با بیان اینکه در خلیل‌آباد دو پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برپا شده است، بیان کرد: طبق فراخوان اولیه تا 5 آذرماه جمع‌آوری کمک‌های مردمی ادامه خواهد داشت.
captcha