آئین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) برگزار شد
کد خبر: 3664742
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

آئین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم خطبه‌خوانی و شمع‌گردانی، همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) در صحن انقلاب حرم علی‌ابن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام رضا(ع)، 27 آبان‌ماه همزمان با شب شهادت آن حضرت در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

آئین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) برگزار شد
این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط محمدجوادپناهی، قاری بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد. در این مراسم که خادمان کشیک‌‌های مختلف حرم رضوی حضور داشتند و هر یک با در دست داشتن شمعی، در صحن انقلاب، با نوای مداحی همراهی کرده و همزمان با مرثیه‌سرایی، مراسم شمع‌گردانی را اجرا کردند.
همچنین در ادامه مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شریعت و احکام اهدافی و .... دارد، ابراز کرد: غایت شریعت این است که جامعه با معرفت، متکامل، رشد یافته، بر پای توحید بنا شده باشد و تمام روابط در این جامعه براساس دین شکل بگیرد.
آئین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) برگزار شد
وی با اشاره به اینکه از زمان‌های گذشته میان فلاسفه، حکما و دانشمندان پیرامون ویژگی‌های شهر سالم بحث و سخن بوده است، تشریح کرد: شهری که می‌خواهد در آن هدایت اولیا خدا و پیامبر(ص) وجود داشته باشد، باید تمام روابطش بر اساس خداخواهی، معنویت، اخلاق، عدالت و ... باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه بسیاری از دشمنان در تلاش‌اند که مدیریت مرامی را از مدیریت سیاسی جدا کنند، ابراز کرد: از ابتدای تشکیل جامعه‌ای به نام جامعه اسلامی، دین توسط رسول خدا(ص) به مردم بیان شد، اگر می‌خواهید از جاهلیت نجات پیدا کنید از خدا و پیامبر پیروی کنید.
آئین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) برگزار شد
تولیت آستان قدس رضوی رمز تسلط امویان و عباسیان را در سرنوشت مسلمانان فراموشی جایگاه ولایت و ولایت‌پذیری دانست و افزود: ولایت‌پذیری را امام رضا(ع) به ما آموختند و رمز بیداری ملت‌های مسلمان در عالم شهدا هستند.
وی در پایان گفت: انقلاب و ولایت پذیری که امروز در مردم وجود دارد به برکت وجود علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) است و امروز بعد از دو ماه عزاداری تمام سوگواران از دست امام رضا(ع) اجر و پاداش داده می‌شود.
آئین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) برگزار شد
گفتنی است؛ مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) از سنت‌های دیرینه حرم رضوی است، که هر کدام از خدام بارگاه منور رضوی با در دست داشتن شمعدان بر گرداگرد صحن انقلاب اسلامی گام برمی‌دارند و مراسم با قرائت خطبه توسط حجت‌الاسلام سپهر به پایان رسید.
یادآور می‌شود، در این مراسم آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، قاسم تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و دیگر مسئولان استانی حضور داشتند.

آئین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) برگزار شد

captcha