ارسال یک هزار تن محموله از آذربایجان‌شرقی به مناطق زلزله‌زده
کد خبر: 3664752
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

ارسال یک هزار تن محموله از آذربایجان‌شرقی به مناطق زلزله‌زده

گروه اجتماعی: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تاکنون بیش از یک هزار تن محموله از آذربایجان‌شرقی به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، محمدصادق پورمهدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، روز شنبه 27 آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون  بیش از یک هزار تن  محموله  از آذربایجان‌شرقی  به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.
وی، گفت: این محموله از طریق کمک‌های جمع آوری شده از طریق هلال احمر، سپاه و نهادهای ذیربط به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
پورمهدی تصریح کرد: به دنبال وقوع زمین‌لرزه در شامگاه 21 آبان در غرب کشور، ستاد مدیریت بحران استان بلافاصله تشکیل و هماهنگی‌های لازم در خصوص آمادگی نیروهای امدادی در سطح استان و برنامه‌ریزی جهت ارسال نیازهای منطقه به عمل آمد و همکاران هلال احمر  و مدیریت بحران آذربایجان شرقی  جهت اسکان موقت در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور یافتند.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس 12 تیم امداد و نجات متشکل از 42 امدادگر به همراه 12 دستگاه آمبولانس، 38 تکنیسین درمانی و پرستاری، دو ست کامل بیمارستان صحرایی و یک ست کامل اورژانس و اتاق عمل به این مناطق اعزام شدند.
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: دو هزار قطعه چادر امدادی، چهار هزار تخته پتو، 10 هزار گالن آب و بیش از 12 دستگاه خودروی باری و خدماتی از دیگر اقلام ارسال شده در روزهای اول زمین لرزه به غرب کشور هستند.
پورمهدی همچنین از مردم استان خواست تا کمک‌های خود را به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر تحویل دهند و کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های اعلام‌شده از سوی این جمعیت واریز کنند.
پور مهدی از تداوم جمع آوری کمک های مردمی و ارسال جهت کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد و گفت: مردم آذربایجان  هر لحظه در کنار هموطنان آسیب دیده خواهند بود.
captcha