مرحوم فاطمیان، قرآن را به نیت قرآن، نه برای هدیه تلاوت می‌کرد
کد خبر: 3664791
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
علی نیازی عنوان کرد:

مرحوم فاطمیان، قرآن را به نیت قرآن، نه برای هدیه تلاوت می‌کرد

گروه جلسات و محافل: علی نیازی با بیان اینکه مرحوم سیدمهدی فاطمیان یکی از مشوق‌هایش برای اتمام حفظ کل قرآن کریم بوده است، گفت: از ویژگی‌های استاد این بود که صرفاً به نیت قرآن، قرآن می‌خواند.

علی نیازی پیشکسوت قرآنی
علی نیازی، پیشکسوت قرآنی کشورمان و از دوستان قدیمی استاد قرآنی مرحوم سیدمهدی فاطمیان طی گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ویژگی‌های اخلاقی استاد فاطمیان گفت: از ویژگی‌های استاد این بود که به نیت قرآن، قرآن می‌خواندند و تدریس می‌کردند. به یاد دارم آخرین جایی که دعوتشان کردم، به نیت امیرالمومنین(ع) هدیه‌ای به استاد دادم. ایشان وقتی آمدند داخل اتومبیل که به منزل برویم به بنده گفتند این چه کاری بود که کردید؟ و هدیه را برگرداندند. این باید درسی باشد برای جامعه قرآنی که قرآن را باید به خاطر قرآن تلاوت کنند.
نیازی ادامه داد: نه اینکه هدیه بد باشد، نظر استاد این بود که هرجا قاری یا حافظی را دعوت می‌کنند، دلیل نمی‌شود که شخص، متوقع باشد. به نیت هدیه نباشد و فقط هدف، قرآن باشد. 

علی نیازی با اشاره به اینکه استاد فاطمیان از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مشوق بنده در زمینه فراگیری قرآن کریم بود گفت: ما جمعه‌ها در جلسات حفظشان شرکت می‌کردیم و با یاری استاد، حافظ کل قرآن کریم شدم. توصیه ایشان در خصوص قرآن این بود که به اهداف قرآن و آیات قرآن جامه عمل بپوشانیم.

وی در پایان با چشمی نمناک از اشک گفت: حالا حالاها باید منتظر بمانیم تا یک سیدمهدی فاطمیان تربیت شود. 

مطالب مرتبط
captcha