آخرت ما را، شفاعت امام می‌سازد
کد خبر: 3664812
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

آخرت ما را، شفاعت امام می‌سازد

گروه اجتماعی: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آخرت ما را شفاعت امام می‌سازد، ابراز کرد: امام هرکسی را که می‌خواهد شفاعت می‌کند و اینکه از خدا تقاضا می‌کنیم، ما را عارف به حق قرار بده برای زندگی دنیایی و شفاعت امام مربوط به آخرت ما است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری، در ویژه برنامه عزاداری روز شهادت امام رضا(ع)، که 28 آبان‌ماه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در زیارت جامعه کبیره در محضر امام دو تعبیر وجود دارد که این دو تعبیر در ظاهر با هم متناقض و ناسازگار هستند.
وی ادامه داد: در فرازی از دعای جامعه کبیره به امامان می‌گوییم ما نسبت به شما شناخت کامل داریم و در آخر زیارت به درگاه خداوند عرضه می‌داریم که ما را عارف به حق قرار بده طبق تعبیر اول اگر عارف به حق هستیم پس چرا از پروردگار چیزی را درخواست می‌کنیم که قبلا آن را داشتم.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه عرفان به حق امام مراتبی دارد، عنوان کرد: رتبه اول عرفان به حق امام در ما است و می‌دانیم هر یک از امامان حجت به خدا و حانشین به حق پیغمبر(ص) هستند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه مرز اعتقادی و فکری که ما را از غیر شیعه جدا می‌کند، کاملاً برای ما محفوظ است، ابراز کرد: ما باورمندی نسبت به امام داریم که غیر از شیعیان مقام ولایت اهل‌بیت(ع) این باورمندی را نسبت به امام ندارند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه این میزان شناخت نسبت به امام کافی نیست، تشریح کرد: عرفان در ولایت آنقدر گسترده است که هرچه بر شناخت ما نسبت به مقام ولایت افزوده شود، باز هم در اوج مقام امام‌شناسی یک موجود عاجز هستیم و ابعاد گسترده عمق معرفتی نسبت به امام نداریم، لذا در فراز آخر در خواست می‌کنیم که خدایا ما را از کسانی قرار بده که عالم به حق و ولایت باشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در دعای جامعه کبیره از خدا می‌خواهیم عارف به مقام ولایت و در زمره کسانی باشیم که به وسیله شفاعت امام مورد رحمت و مهربانی خاص خدا قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه آخرت ما را شفاعت امام می‌سازد، ابراز کرد: امام هرکسی را که می‌خواهد شفاعت می‌کند و اینکه از خدا تقاضا می‌کنیم ما را عارف به حق قرار بده برای زندگی دنیایی و مرحوم بودن به شفاعت امام مربوط به آخرت ما است.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه این دو مسئله بهم ارتباط دارند، عنوان کرد: اگر در زندگی دنیوی خط امام را تشخص ندهیم به مرحله دوم که شفاعت امام است، نائل نخواهیم شد.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه بشر دو زندگی ندارد، بیان کرد: پیغمبر فرموند: «شما برای بقا آمدید»، ما موجود زنده هستیم و یک زندگی دومرحله‌ای داریم دارد یک مرحله گذار در دنیا و مرحله ثبات در آخرت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید سیره و آموزه‌های خط امام را بشناسیم، افزود: باید این آموزه‌ها را در زندگانی خود پیاده کنیم آن وقت در زمره مرحومان شفاعت قرار خواهیم گرفت.
captcha