امام رضا(ع)؛ برترین الگوی جامعه بشری
کد خبر: 3664835
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

امام رضا(ع)؛ برترین الگوی جامعه بشری

گروه اجتماعی:نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: سیره اهل بیت به خصوص امام رضا الگوی برجسته جوامع بشری است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 28 آبان حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در مراسم عزاداری که به مناسبت سالروز وفات هشتمین امام شیعیان در مسجد اعظم ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: باید اهل بیت عصمت و طهارت را برای خودمان الگو و سرمشق قرار دهیم تا بتوانیم یک جامعه دینی  را داشته باشید.

وی ادامه داد: امام بخشی زیادی از زندگی خود را مشغول عبادت و راز و نیاز با خداوند بودند ، مسلمانان نیز باید این سیره حضرت را بیش از پیش در زندگی خود به کار برند چرا که فرد را از گناهان دور کرده و به خداوند نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به ثواب زیارت امام رضا (ع) افزود: بزرگان تلاش کردند که به زیارت آن حضرت بروند و هر بار که دچار مشکلی می شوند به درگاه آن حضرت دخیل بشوند و به حرم امام رضا سفر کنند تا مشکلات حل بشود و خداوند نیز از گناهان فرد نیز می گذرد.

وی با اشاره به اینکه وجود بارگاه امام رضا در کشور ما یک نعمت بزرگ است، ادامه داد: به برکت این بارگاه ملکوتی رحمت و عنایت خداوند متعال بر مملکت ما نازل می شود و بر همه وظیفه است به زیارت آن حضرت بروند و به آن حضرت عرض ارادت کنند.
captcha