تشییع پیکر مادر سردار شهید یغمایی در کاشمر
کد خبر: 3664841
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

تشییع پیکر مادر سردار شهید یغمایی در کاشمر

گروه شهرستان‌ها: پیکر مادر معلم شهید سردار علی یغمایی در شام غریبان حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) به فرزند شهیدش پیوست و صبح امروز در کاشمر تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مادر معلم شهید سردار علی یغمایی بعد از 35 سال از فراق فرزندش، در شام غریبان حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) به فرزند شهیدش پیوست.
این مادر شهید که در هشتم مهرماه سال 1335 فرزندی که بعدها یکی از سرداران رشید جنگ هشت سال دفاع مقدس شد را به دنیا آورد، در سن 88 سالگی به علت کهولت سن و بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
هشتم مهرماه سال ۱۳۳۵ بود که در روستای شفیع‌آباد از توابع شهرستان بردسکن، خداوند، به خانواده‌ عبدالحسین یغمایی، شادی را هدیه کرد.
علی از همان دوران کودکی، علاقه خاصی به ائمه اطهار(ع) داشت؛ در هفت سالگی، به مدرسه رفت و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم با موفقیت ادامه داد.
در سال ۱۳۵۴ به خدمت سربازی اعزام شد، بعد از اتمام خدمت، به دانشسرا راه یافت و هم‌زمان، به فعالیت‌های انقلابی پرداخت. به همین دلیل، چندین بار از سوی ساواک دستگیر شد.
پس از پیروزی انقلاب، مسئولیت امور تربیتی بردسکن را برعهده گرفت و در تشکیل انجمن اسلامی دانش‌آموزان این شهر، نقشی اساسی داشت.
با شروع جنگ تحمیلی، این معلم بسیجی، پس از طی دوره‌ آموزش نظامی، به جبهه اعزام شد و به عنوان تخریبچی، به فعالیت پرداخت. سرانجام شهید علی یغمایی، در فروردین‌ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک، در حالی که مسئولیت محور تخریب لشکر ۵ نصر در منطقه‌ شمال فکه را برعهده داشت، مفقودالاثر شد.
سال‌ها بعد، پیکر مطهر این سردار سرافراز سپاه اسلام، به همت گروه‌های تفحص سپاه، شناسایی و پس از تشییع، در گلزار شورای آرامگاه شهید مدرس به خاک سپرده شد.
پیکر مادر شهید علی یغمایی، امروز دوشنبه بر دستان مردم شهیدپرور و انقلابی کاشمر تشییع و در جوار فرزند شهیدش در زیارتگاه شهید آیت‌الله سید حسن مدرس به خاک سپرده شد.
captcha