اخلاص شرط دلنشین شدن تلاوت است
کد خبر: 3664859
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
سوار آبادی:

اخلاص شرط دلنشین شدن تلاوت است

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی استان مرکزی با اشاره به کم رونق بودن برخی محافل قرآنی افزود: نداشتن اخلاص در بین برخی قاریان یکی از علل مهم دلنشین نشدن قرائت‌هاست، این موضوع به خود قاری باز می‌گردد درواقع این میزان اخلاص است که مستمع را جذب تلاوت می‌کند.

حمید سوار آبادی، پیشکسوت قرآنی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به کثرت سبک‌های تلاوت گفت: خوشبختانه سبک قرائت در جهان اسلام با رکود مواجه نیست و علاوه بر آن، تعداد اساتید و قاریان نیز در حال افزایش است هرچند گرایش عمومی در کشور ما نسبت به برخی کشورهای مسلمان کمتر است.
این پیشکسوت قرآنی با اشاره به کم رونق بودن برخی محافل قرآنی افزود: نداشتن اخلاص در بین برخی قاریان یکی از علل مهم دلنشین نشدن قرائت‌هاست، این موضوع به خود قاری باز می‌گردد زیرا قاری که در محافل تلاوت می‌کند از حداقل‌های صوت و لحن برخوردار است اما این میزان اخلاص است که مستمع را جذب تلاوت می‌کند.
سوار آبادی بیان کرد: قاری باید به صوت دلنشین توجه کند ضمن اینکه شأن قرآن را هم در نظر بگیرد انجام حرکات دست حین تلاوت لزومی ندارد، بعضی از شاگران تلاوت خود را از روی عبدالباسط انجام می‌دهد و حرکاتی را هنگام تلاوت دارند تا نظر شنوندگان را به خود جلب کنند این گونه حرکات اضافی اشتباه است.
این پیشکسوت رشته قرائت استان مرکزی افزود: هنگامی که یک قاری قرآن را با صوت زیبا بخواند تشویق مستمعین را نیز به دنبال دارد و این تشویق از سوی شنوندگان اشکالی ندارد به شرط آنکه نظم محفل را به هم نریزد.
captcha