تجلیل از حافظان طرح بین‌المللی «شفیع» در اردن
کد خبر: 3664961
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

تجلیل از حافظان طرح بین‌المللی «شفیع» در اردن

گروه بین‌الملل: جشن فارغ‌التحصیلی 117 حافظ قرآن دختر و پسر اردنی که در طرح بین‌المللی آموزش حفظ قرآن «شفیع» در این کشور شرکت کرده بود، در شهر «امان»، پایتخت اردن برگزار شد.

برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی 117 قرآن آموز در اردن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی کویت(کونا)؛ «شفیع»، یک طرح بین‌المللی آموزش حفظ قرآن است که به همت شورای جهانی خیریه اسلامی در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.

در دومین دوره این طرح در کشور اردن، 117 حافظ قرآن دختر و پسر موفق به حفظ قرآن شدند که دیروز (28 آبان) جشن فارغ‌التحصیلی این قرآن‌آموزان برگزار شد.

«حمد دعیج»، سفیر کویت در اردن، «بدر سمیط»، مدیر شورای جهانی خیریه اسلامی و «خالد قصار»، مدیر طرح بین‌المللی آموزش حفظ قرآن «شفیع» و تنی چند از مسئولین کویتی و اردنی در مراسم دیروز حضور داشتند.

در همین رابطه، حمد دعیج، ضمن تبریک به فارغ‌التحصیلان، از تلاش‌های شورای جهانی خیریه اسلامی در برگزاری موفق دوره‌های آموزش حفظ قرآن کریم قدردانی کرد. 

بدر سمیط، نیز با بیان این که «شفیع» یکی از طرح‌هایی است که با نظارت شورای جهانی خیریه اسلامی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر، بیش از 6000 قرآن‌آموز از 25 کشور جهان در این طرح مشارکت دارند. 

وی با بیان این که از زمان آغاز این طرح تاکنون 1500 حافظ قرآن دختر و پسر فارغ‌التخصیل شده‌اند، گفت: از 850 قرآن‌آموزی که از اردن در این طرح شرکت دارند، 230 تن تاکنون کار حفظ قرآن را به پایان بردند. 

مدیر شورای جهانی خیریه اسلامی با اشاره به این که این شورا تلاش می‌کند، طرح شفیع را در دیگر کشور ها نیز گسترش دهد، بیان کرد: «شفیع»، یک طرح جامع است که تنها شامل حفظ قرآن نمی‌شود، بلکه حمایت از استعدادهای برتر حفظ قرآن تا مرحله دانشگاهی و کفالت خانواده‌های آنان، از دیگر فعالیت‌هایی است که در راستای این طرح برگزار می‌شود/.
captcha