اعطای جایزه ملی وقف به 54 نخبه کشور
کد خبر: 3664978
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

اعطای جایزه ملی وقف به 54 نخبه کشور

گروه جامعه: ‌مراسم جایزه ملی وقف به منظور تجلیل از 54 نخبه کشور فردا همزمان با روز «وقف علم و فناوری» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، همایش پنجاه و پنجمین سال اعطای جایزه بنیاد البرز به منظور تجلیل از 54 نخبه کشور، 4 دانشمند، 3 مخترع، 7 نخبه، 30 دانشجوی نخبه و 10 طلبه علوم دینی در سطح ملی در روز سه شنبه سی‌ام آبان ماه سال جاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف‌، مسئولان، شخصیت‌های علمی و فرهنگی در سالن همایش حوزه هنری تهران برگزار می‌شود.

این جایزه توسط موقوفه بنیاد فرهنگی البرز که در سال 1342 با هدف کمک به اشاعه فرهنگ و علم و دانش کشور از طریق اعطاء جوایزی به نام جایزه بنیاد البرز به دانشمندان، مخترعین، دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان برتر ایرانی، به همت مردی خیراندیش و نیک سیرت، مرحوم حسينعلي البرز تاسیس شد، سالانه جوایز با ارزشی را به افراد برگزیده اهدا می‌کند.

به گزارش ایکنا، حسینعلی البرز مبتکر جایزه نوبل ایرانی، مبتکر وام اشتغال به کار دانشجویی و مبتکر وام شرافتی است. وام شرافتی وامی است که در آن از اخذ سفته، چک و یا ضامن خبری نیست و تنها وام گیرنده از نظر اخلاقی متعهد می‌شود که به شرط مشغولیت به کار آن را پرداخت کند.

البرز در سال 1342 با سرمایه شخصی و همت والا، بنیاد فرهنگی البرز را تاسیس کرد و با اختصاص 10 میلیون ریال با انگیزه نوع دوستی به اشاعه فرهنگ کشور پرداخت. وی جزء پدیده‌های برتر اقتصادی در 150 سال اخیر در دنیا و عضو اولین هیات امنایی دانشگاه شریف بوده است.
captcha