لزوم راه‌اندازی نهضت احیای وقف فرهنگی در کشور
کد خبر: 3664985
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

لزوم راه‌اندازی نهضت احیای وقف فرهنگی در کشور

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت توجه به وقف فرهنگی، گفت: وقف فرهنگی لازمه جامعه امروزی است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام‌ ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در دیدار مدیرکل و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت دهه وقف، با تبریک فرا رسیدن این هفته اظهار کرد: با توجه به موضوع مهم فرهنگ در جامعه و هجمه‌هایی که به این حوزه وارد می‌شود، به نظر می‌رسد «وقف فرهنگی» در اولویت است.
وی با بیان اینکه باید نهضت هدایت موقوفات و احیای وقف فرهنگی در کشور راه‌اندازی شود، افزود: وقف فرهنگی لازمه جامعه امروزی است از این رو باید بیش‌ازپیش بدان توجه شود.
رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه وقف کار بزرگی است، گفت: باید در کنار وقف‌ها، وقف فرهنگی را هم ترویج داد چرا که دنیای غرب با دین و فرهنگ اسلامی به‌ طور جدی مقابله می‌کند.
وی با اشاره به ضرورت هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه، اظهار داشت: زمانی اطعام جسمانی ثواب داشت؛ اما الآن شاید اطعام فرهنگی ثواب بیشتری داشته است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اهمیت غذای روح و فرهنگ‌سازی برای جامعه اسلامی، افزود: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط زندگی و پیشرفت صورت گرفته باید موقوفات به سمت وقف و اطعام فرهنگی هدایت شوند.
وی تصریح کرد: فقر مادی خیلی بد بوده و نزدیک کفر است؛ اما فقر فرهنگی هم به همین اندازه بد است؛ زیرا فقر فرهنگی هم می‌تواند انسان را به بی‌دینی بکشاند.
امام‌جمعه بجنورد گفت: رهبری تأکید کردند امامزاده‌ها قطب فرهنگی شوند که این یعنی کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه اصل و اساس شوند، البته کارهای دیگر هم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه باید فرهنگ اسلام ناب در امامزاده‌ها محور بوده و موقوفات به این سمت هدایت شوند، اظهار داشت: باید موقوفات را به سمت احیای ارزش‌ها و گسترش فرهنگ دینی و مسائل زیربنایی فرهنگ اسلام اصیل ناب هدایت کرد که در این زمینه ضروری است نهضت هدایت موقوفات و احیای وقف فرهنگی در کشور راه‌اندازی شود.
رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر ترویج فرهنگ وقف و گسترش موقوفات، افزود: گسترش موقوفات نیازمند مشارکت وسیع اجتماعی افراد است که این امر هم بر بستر آگاهی شکل می‌گیرد، بنابراین، گسترش فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در عرصه‌ی وقف، از ضروری‌ترین اموری است که باید مدنظر متولیان امر قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کار در اوقاف و امور خیریه از شرافت و فضیلتی خاص برخوردار است که امروز این مهم در مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی مشاهده می‌شود.
captcha