اعضای اتحادیه عرب، مسببان فجایع منطقه‌
کد خبر: 3664991
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
حسین شیخ‌الاسلام عنوان کرد:

اعضای اتحادیه عرب، مسببان فجایع منطقه‌

گروه سیاسی: مشاور وزیر خارجه گفت: اتحادیه عرب به یک اتحادیه ناکارآمد تبدیل شده که هیچگونه تاثیری در دفع تهدیدات تا به امروز نداشته است، بلکه به اتحادیه‌ای تبدیل شده که اعضای آن از جمله عربستان از مسببان فجایع منطقه‌ای هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نشست فوق‌العاده وزیران امور خارجه اتحادیه عرب روز یکشنبه (28 آبان) در قاهره، پایتخت مصر تحت عنوان «بررسی نقض‌ قانون‌های ایران در حق کشورهای عربی و تلاش ایران برای از بین بردن امنیت و صلح عربی» برگزار شد که در پایان این نشست ضدایرانی بیانیه‌ای با تکرار اتهامات گذشته و آتش افروزی در منطقه صادر شد.

عربستان عامل پیاده‌سازی توطئه‌های آمریکایی - صهیونیستی

«حسین شیخ‌الاسلام» مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با ایکنا در تحلیل بیانیه پایانی این نشست و تکرار همان اتهامات بی‌پایه و اساس گذشته گفت: نشست وزرای خارجی کشورهای عرب که در قاهره برگزار شد از بیانیه پایانی آن کاملاً می‌توانیم به این نتیجه برسیم که آمریکا و صهیونیست‌ها در این نشست و صدور این بیانیه ضد ایرانی نقش داشتند.  
وی ادامه داد: عربستان در این نشست به عنوان عاملی برای پیاده کردن توطئه‌های آمریکایی – اسرائیلی در منطقه عمل کرده است که نقشه آن‌ها مهار ایران و منزوی ساخن این کشور مهم منطقه‌ای بوده است.
شیخ‌الاسلام ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی نبود امروز داعش بر بسیاری از این کشورهای عربی که از این بیانیه حمایت کرد‌ه‌اند، حاکم می‌شد. در واقع  کمک‌های مستشاری ما بود که داعش را ریشه‌کن کرد اما این کشورها به گونه‌ای تظاهر می‌کنند که ایران حامی تروریست و آن‌ها در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار گرفته‌اند. در حقیقت برعکس تمامی تبلیغات ضدایرانی عربستان و حامیان او، داعش محصول ایدئولوژی وهابیت است.

اتحادیه عرب ابزاری برای تغییر افکار عمومی منطقه علیه ایران

مشاور وزیر امور خارجه با تاکید بر این موضوع که آمریکا دارد تلاش می‌کند تا به افکار عمومی ملت‌های منطقه این باور را تلقین کند که ایران عنصر تهدیدزا در منطقه است، خاطرنشان کرد: اما باید به این موضوع اشاره کنم که خود آن‌ها وقتی داعش را به وجود آوردند و آن را برای تضعیف جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی تربیت کرده بودند باید به این موضوعات فکر می‌کردند که ایران یک قدرت مهم در منطقه است و تهدیدات آمریکا و عاملان آن‌ها در منطقه عیله ایران و حزب‌الله نمی‌توانند یه نتیجه‌ مثبتی دست برسد به غیر از اینکه بخواهد بحران‌های منطقه‌ای را وارد فاز جدیدی کنند که هیچ سودی برای صلح و ثبات در بر نخواهد داشت.
وی در پایان افزود: اتحادیه عرب امروز به یک اتحادیه ناکارآمد تبدیل شده که هیچ‌گونه تأثیری در دفع تهدیدات تا به امروز نداشته است، بلکه به اتحادیه‌ای تبدیل شده که اعضای آن از جمله عربستان از مسببان فجایع منطقه‌ای هستند. کشورهایی که در یمن جنگ ایجاد می‌کنند و تروریست‌ها را در منطقه پشتیبانی می‌کنند به هیچ‌وجه نمی‌توانند در این اتحادیه از مبارزه با تروریسم حرف بزنند و یا اتهامات بی‌پایه و اساسی را علیه ایران مطرح کنند و کشور ما را مورد تهدید قرار دهند.
captcha