برگزاری همایش ادبی «رحمت نبوی» در باكو
کد خبر: 3665039
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

برگزاری همایش ادبی «رحمت نبوی» در باكو

گروه بین‌الملل: همایش ادبی و معنوی «رحمت نبوی» به همت رایزنی فرهنگی در باكو، برگزار و در آن بر لزوم الگوگیری بزرگان و شعرا از قرآن کریم، کلام پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در اشعار خود تأكید شد.

برگزاری همایش ادبی «رحمت نبوی» در باكو + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ همزمان با سالروز رحلت خاتم‌الانبیاء حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، همایش ادبی و معنوی با عنوان «رحمت نبوی» با حضور اصغر فارسی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باكو، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در جمهوری آذربایجان و جمعی از شعراء و مداحان اهل بیت(ع) در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی كشورمان در باكو، برگزار شد.

فارسی در سخنانی در این همایش، به برخی از ویژگی‌های اخلاقی و فرهنگی حضرت محمد(ص) و ائمه(ع) اشاره كرد و قرآن و اهل بیت(ع) را نقشه راه نجات بشریت برشمرد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین، به نقش و الگوگیری بزرگان و شعرای بزرگی چون فردوسی، حافظ و خاقانی از قرآن کریم، کلام پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت در اشعار و نوشته‌های خود اشاره كرد.

وی افزود: یکی از شاهکارهای شهریار، شاعر بزرگ معاصر سرودن شعر «علی ای همای رحمت» است که این شعر به دلیل به کارگیری مضامین ادبی و عشق و ارادت استاد شهریار به امیرالمؤمنین (ع) برای همیشه جهانی و ماندگار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در جمهوری آذربایجان نیز، در سخنانی در این مراسم از حضرت محمد (ص) به عنوان قرآن ناطق و قرآن مجسم یاد كرد.

وی با تأکید بر سیره عملی آن حضرت، وظیفه شعراء را تبیین اندیشه‌های ناب اهل بیت(ع) دانست و ابیاتی از سروده‌های خود در وصف حضرت علی(ع) قرائت كرد.

در ادامه این همایش ادبی و معنوی، اشعاری در مدح و رثای نبی اکرم(ص) و حضرت فاطمه(س) توسط مهدی قلندری، از شعرای آذری زبان کشورمان قرائت شد/.

برگزاری همایش ادبی «رحمت نبوی» در باكو + عکس

برگزاری همایش ادبی «رحمت نبوی» در باكو + عکس
captcha