انسان معتقد به خدا با عزت و پاکی زندگی می‌کند
کد خبر: 3665046
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

انسان معتقد به خدا با عزت و پاکی زندگی می‌کند

گروه معارف: رئيس اداره تبلیغات اسلامی شبستر، اظهار کرد: انسانی که معتقد به خدا و رسول و جهان آخرت است با عزت و وارستگی و پاکی زندگی می‌کند و از آلودگی‌های زندگی مادی و خصلت‌های نازیبا دوری می‌کند.

حجتالاسلام رامین حسینی خورنژاد، رئيس اداره تبلیغات اسلامی شبستر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: انسانی که معتقد به خدا و رسول و جهان آخرت است با عزت و وارستگی و پاکی زندگی می‌کند و از آلودگی‌های زندگی مادی و خصلت‌های نازیبا دوری می‌کند.
وی از تاکید اسلام به درست بودن عقیده گفت و افزود: اسلام دینی فراگیر و جهان‌شمول است به ‌درست بودن عقیده و اصلاح آن توجه و بر این مهم بسیار تأکید کرده است.  
وی با استناد به آیه 12سوره محمد خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: بى‌گمان خداوند آنان را که ایمان آورده‌اند و کارهاى شایسته کرده‌اند به باغ‌هایى درمى‌آورد که از فرودستِ آن جویباران روان است و کافران در دنیا بهره‌مند مى‌شوند و مى‌خورند چنان‌که چارپایان مى‌خورند و آتش دوزخ جایگاه آنان است.  
حجت‌الاسلام حسینی خورنژاد ادامه داد: در واقع رمز سعادت و پیروزی مسلمانان در گذشته همین عقیده و باور خلل‌ناپذیرشان بوده است و با این عقیده بود که توانستند در مدت کوتاهی دنیا را تحت تأثیر و سیطره خود درآورند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شبستر با اشاره به توان حاصل از عقیده در انسان مسلمان یادآور شد: عقیده به انسان مسلمان چنان توان و قدرتی می‌بخشد که می‌تواند در برابر مظاهر فریبنده دنیا و قدرت‌های پوشالی ایستادگی کند و به هیچ‌ قیمتی از اهدافش عقب‌نشینی نکند.
وی افزود: عقیده می‌‌تواند انسان‌های ناتوان و بی‌اراده را نیرو و اراده بخشد، انسان‌های ناامید را به‌سوی امید سوق دهد، حیرانی و سرگردانی را از انسان‌ها دور کند و گمراهان را به‌سوی روشنایی هدایت و رهنمون شود.
حجت‌الاسلام حسینی خورنژاد عقیده درست را اساس دین اسلام دانست و تاکید کرد: کسانی‌که با قرآن و مفاهیم جاویدان و سعادت‌بخش آن آشنایی دارند، به این امر اذعان دارند که بخش اعظم قرآن به اصلاح عقیده پرداخته و بیشتر آیات قرآنی در همین زمینه نازل شده است. عقیده درست، بنیاد و اساس دین اسلام است و جامعه اسلامی بر عقیده درست می‌تواند استوار بماند.

captcha