نیازمند وقف در زمینه‌های آموزشی هستیم
کد خبر: 3665049
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

نیازمند وقف در زمینه‌های آموزشی هستیم

گروه اجتماعی: نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در خراسان‌جنوبی به خصوص مرکز استان، کمبود زیادی در زمینه وقف در فضای آموزشی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، امروز 29 آبان‌ماه، در جمع  خبرنگاران اظهار کرد: وقف سنت جاریه است که می‌تواند بهترین توشه از دنیا برای آخرت است.
وی وقف را پنجره‌ای از آخرت به سوی دنیا دانست و افزود: فردی که وقفی انجام داده و از بین رفته، دستش از دنیا کوتاه نیست و از برکات وقف بهره می‌برد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا زمانی که از موقوفه به مردم برکت برسد، خیر آن نیز به واقف می‌رسد.
عبادی با بیان اینکه آثار فرهنگی، اجتماعی و معنوی وقف در این دنیا بسیار است، تصریح کرد: وقف در آن دنیا نیز برکات زیادی دارد.
وی با بیان اینکه مدارس از جمله مکان‌هایی است که در خراسان‌جنوبی نیاز به وقف در این حوزه داریم، اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی به خصوص مرکز استان، کمبود زیادی در زمینه فضای آموزشی است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین حوزه‌های علمیه از دیگر مکان‌هایی هستند که در استان نیاز به وقف داشته چرا که تنگناهای زیادی دارند.
عبادی یادآور شد: هیچ مکانی به نام مجمع خیرین برای ساخت حوزه‌های علمیه تأسیس نشده که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

captcha