اعتراض به بازجویی از دانش‌آموزان محجبه انگلیس
کد خبر: 3665055
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

اعتراض به بازجویی از دانش‌آموزان محجبه انگلیس

گروه بین‌الملل: شورای مسلمانان انگلیس با اعتراض به تصمیم سازمان بازرسی مدارس برای بازجویی از دانش‌آموزان محجبه در مدارس این کشور، این اقدام را مغایر با آزادی دینی خواند.

آماده/ اعتراض مسلمانان انگلیس به بازجویی از دانش‌آموزان محجبهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی MCB؛ هارون خان، دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بسیار نگران‌کننده است که سازمان بازرسی اعلام کرده که قصد دارد به طور ویژه دانش‌آموزان دختر مسلمانی که حجاب دارند را مورد بازجویی قرار دهد.

وی افزود: این اقدام یک پیام واضح دارد و آن اینکه شهروندان محجبه، شهروندان درجه دو هستند و ترجیح بر این است که آن‌ها حجاب نداشته باشند. این در حالی است که دانش‌آموزان محجبه در انگلیس عملکرد بسیار خوبی در زمینه تحصیلی دارند.

بیانیه شورای مسلمانان انگلیس پس از آن صادر شد که «آماندا اسپیلمن»، بازرس ارشد سازمان بازرسی اعلام کرد که این نهاد دختران مسلمان محجبه در مدارس ابتدایی را مورد تحقیق و بازجویی قرار خواهد داد.

وی اعلام کرده که ثبت دلایل استفاده دانش‌آموزان ابتدایی از حجاب و حصول اطمینان از برقراری عدالت در مدارس و عدم اجبار دانش‌آموزان از سوی خانواده‌ها برای داشتن حجاب، از اهداف این بازجویی و تحقیقات است.

این اولین اقدام رسمی انگلیس در مورد افزایش استفاده از حجاب در مدارس دولتی است.

شورای مسلمانان انگلیس با اعتراض به این اقدام اعلام کرد که این کار نقض قانون آزادی دینی انگلیس و بی‌احترامی به تصمیم دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است.

تحقیقات نشان می‌دهد که در 18 درصد از 800 مدارس ابتدایی دولتی در انگلیس، حجاب به عنوان بخشی از لباس فرم دانش‌آموزان مسلمان پذیرفته است.

سال گذشته مدرسه‌ای در لندن حجاب را برای دختران زیر 8 سال ممنوع و اعلام کرد که به زودی این ممنوعیت را برای دانش‌آموزان زیر 11 سال اجرا خواهد کرد/.


captcha