حفظ موضوعی قرآن از مفیدترین دوره‌ها برای کودکان است
کد خبر: 3665061
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

حفظ موضوعی قرآن از مفیدترین دوره‌ها برای کودکان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر جامعه‌القرآن خرمشهر با بیان اینکه دوره آموزش حفظ موضوعی قرآن از بهترین و مفیدترین دوره‌ها برای کودکان است، گفت: در این دوره کودکان علاوه بر اینکه با یک فضای قرآنی آشنا می‌شوند، نکات کاربردی قرآن را یاد می‌گیرند و برای ورود در حفظ تربیتی مستعد می‌شوند.

شهناز شاهی، مدیر جامعه‌القرآن شهرستان خرمشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان درباره آخرین برنامه‌های این مرکز قرآنی گفت: از ابتدای مهرماه دوره‌های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن و حفظ موضوعی قرآن کریم(روش اشاره) در بخش خردسالان این مرکز آغاز شده‌ است.

وی اظهار کرد: کودکان بعد از روخوانی و روانخوانی قرآن وارد دوره حفظ می‌شوند. جامعه‌القرآن دوره حفظ را در سه سطح برگزار می‌کند. سطح اول، دوره بهار یک و شامل حفظ 19 سوره آخر قرآن است. این دوره از مهرماه در جامعه القرآن برگزار شد. بعد از آن بچه‌ها وارد دوره بهار 2 و بهار 3 می‌شوند.

شاهی در باره مدت زمان این دوره‌ها گفت: دوره حفظ موضوعی قرآن کریم خردسالان 4 ماه و نیم طول می‌کشد و بچه‌های 5 ساله در این دوره با آیات موضوعی و پرکاربرد قرآن درباره احترام به پدر و مادر، تشکر ار خداوند، غذا خوردن، احترام به قرآن، دعا کردن، نظافت و ... آشنا می‌شوند. در این کلاس نکات قشنگی به کودکان آموزش داده می‌شود و معتقدم این دوره از بهترین و مفیدترین دوره‌ها برای بچه‌ها است.

مدیر جامعه‌القرآن خرمشهر ادامه داد: در این دوره کودکان با فضای قرآنی آشنا می‌شوند و علاوه بر این، بچه‌هایی که به روش اشاره آیات موضوعی قرآن را حفظ می‌کنند برای ورود در حفظ تربیتی مستعد می‌شوند. مربی این دوره باید از روش‌های کاربردی در آموزش بهره ببرد و بتواند از نظر روانشناسی یک کلاس بر مبنای اصول قرآنی برگزار کند.

به گفته این فعال قرآنی، در حال حاضر 4 کلاس حفظ موضوعی در جامعه‌القرآن خرمشهر با شرکت 74 کودک در حال برگزاری است. خانواده‌ها استقبال خوبی از این دوره دارند و خود مبلغ این دوره‌ها هستند.

شاهی همچنین گفت: دوره روخوانی و روانخوانی قرآن برای خردسالان، یک دوره 1 ساله است و از بهترین دوره‌ها برای بچه‌های پیش‌دبستانی و سال اول است چون طی آن با حروف قرآن آشنا می‌شوند و سواد قرآنی پیدا می‌کنند.

مدیر جامعه‌القرآن خرمشهر اظهار کرد: علاوه بر این دوره‌ها، تابستان گذشته فراخوانی در زمینه آموزش روخوانی و روانخوانی برای دانش‌آموزان دختر اعلام کردیم و پیرو آن یک دوره 4 ماهه با شرکت 20 دانش آموز دختر برگزار شد. این دانش‌آموزان در حال حاضر وارد دوره حفظ جزء 30 شده‌اند.


captcha