احیای موقوفات از برکات انقلاب اسلامی است/ انجام فعالیت‌های فرهنگی بروز
کد خبر: 3665073
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

احیای موقوفات از برکات انقلاب اسلامی است/ انجام فعالیت‌های فرهنگی بروز

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران، احیای موقوفات است؛ بسیاری از موقوفات در گذشته انجام شده اما به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی احیا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در آیین غباروبی و عطر افشانی امام‌زاده سید حمزه(ع) تبریز، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران، احیای موقوفات است؛ بسیاری از موقوفات در گذشته انجام شده اما به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی احیا شده‌اند، البته باید تلاش بسیاری شوند تا موقوفات در حد شایسته احیا شوند.
وی با اشاره به فرارسیدن هفته وقف و با تاکید بر اینکه ایام مبارکی برای گرامیداشت سنت حسنه‌ی وقف انتخاب شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه اولین واقف جهان اسلام، پیامبراکرم(ص) بود و امام مجتبی(ع) نیز اولین متولی موقوفات حضرت علی(ع) بود، از این‌رو ۲۷ صفر به عنوان "روز وقف" نامگذاری شده است.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، بیان کرد: خوشبختانه امام‌زادگان(ع) پذیرای تمامی اقشار جامعه بوده و همه به این بقاع متبرکه احترام قائل‌اند، از این‌رو باید طبق فرموده‌ی مقام معظم رهبری به قطب فرهنگی تبدیل شوند.
حجت‌الاسلام آل هاشم، اضافه کرد: امروزه با توجه به هجمه‌های فرهنگی غرب، مسائل و مشکلات فرهنگی بیداد می‌کند، لذا باید فعالیت‌های فرهنگی را در مقابل هجمه‌های دشمنان توسعه دهیم و تلاش کنیم که فعالیت‌های فرهنگی ما به روز باشد؛ امروزه فعالیت‌های فرهنگی سنتی به تنهایی جواب نمی دهد.
امام جمعه تبریز افزود: زمانی بود که اخبار از طریق روزنامه، رادیو و... به اطلاع مردمان می‌رسید، اما امروزه کانال‌های مختلف، با سرعت تمام این کار را انجام می‌دهند، لذا ما نیز باید به روز شده و در این راستا کمر همت ببندیم.
captcha