مرحوم فاطمیان در بند لفظ قرآن و عناوین دنیایی نبود/ نگرانی استاد از فراموشی محفوظاتش
کد خبر: 3665081
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
حجت‌الاسلام درایتی:

مرحوم فاطمیان در بند لفظ قرآن و عناوین دنیایی نبود/ نگرانی استاد از فراموشی محفوظاتش

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام درایتی با بیان اینکه استاد فاطمیان در بند لفظ قرآن نبود، گفت: همیشه دنبال عمق و مفاهیم بیشتر بود و این از مسائلی بود که همیشه با عشق، حفظ قرآن را دنبال می‌کرد، اما این اواخر، نگران فراموشی محفوظاتش بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درایتی، حافظ کل و مفسر قرآن کریم و از دوستان قدیمی مرحوم سیدمهدی فاطمیان طی گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص ویژگی‌های اخلاقی استاد فاطمیان گفت: حقاً، فوت و فقدان استاد فاطمیان، یک ضایعه دردناک است. تا کی باید شاهد باشیم که مثل ایشان تربیت شود؟ چند خصوصیت بارز در رابطه با استاد فاطمیان وجود داشت. از یک جهت ایشان واقعا به قرآن اعتقاد داشت و با ایمان، قرآن می‌خواند. به وعده‌ها و وعیدهای خداوند متعال اعتقاد داشت. هر وقت قرآن می‌خواند، به معنا توجه می‌کرد و هیچ‌گاه در بند لفظ نماند. همیشه دنبال عمق و مفاهیم بیشتر بود و این از مسائلی بود که همیشه با عشق، حفظ قرآن را دنبال می‌کرد.

حجت‌الاسلام درایتی حافظ کل

حجت‌الاسلام درایتی ادامه داد: بنده در زمان بیماری ایشان با تماس تلفنی احوالشان را پرسیدم، گفتند: فلانی خیلی ناراحت هستم. پرسیدم، چرا؟ گفتند: قرآنی که سال‌ها حفظ کردم، در حال فراموشی است. بعد ایشان گفت به جهت بیماری، توان مرور محفوظاتم را ندارم و ادامه داد که حفظ قرآنم مثل یک شیشه‌ای شده است که سنگ خورده است.

این حافظ کل و مفسر قرآن کریم ادامه داد: استاد فاطمیان، عمری با قرآن زندگی کرده بود. یکی از دوستان از میزان تلاوت روزانه استاد فاطمیان می‌گفت که در طی 40 سال چقدر استاد به تلاوت قرآن اصرار داشتند. ما خیلی از اوقات با هم بودیم و ایشان پس از نماز صبح به تلاوت قرآن مقید بود.

این داور مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه تقوا در استاد فاطمیان، کاملاً قابل مشاهده بود، تصریح کرد: نه تنها اجتناب از حرام، بلکه اجتناب از موارد شبهه‌دار در زندگی استاد فاطمیان قابل مشاهده بود. من خیلی از اوقات با ایشان بودم، به من می‌گفت این به‌ نظرم شبهه دارد و من اقدام نمی‌کنم. واقعا انسان باتقوایی بود.

مرحوم فاطمیان در بند لفظ قرآن و عناوین دنیایی نبود/ نگرانی استاد از فراموشی محفوظاتش

حجت‌الاسلام درایتی با بیان اینکه 32 سال بود که با استاد فاطمیان آشنایی داشته است، گفت: پرهیز از دنیا و عنوان‌های دنیایی و بازی‌هایی که اهل دنیا در آن می‌افتند، شاخصه دیگر این حافظ کل قرآن کریم بود و واقعاً قرآن را برای رضای خداوند، تلاوت می‌کرد. بنده در سال 1364 اولین سفرم را با ایشان همراه با استاد پرهیزکار به مسابقات عربستان، تجربه کردم و تقوای ایشان و پرهیز از عناوین دنیایی در همان سفر، برایم بسیار مشهود بود.

حجت‌الاسلام درایتی این ضایعه را به جامعه قرآنی و خانواده استاد فقید فاطمیان تسلیت گفت.

مطالب مرتبط
captcha