تربیت 5 هزار حافظ قرآن در نیروی انتظامی فارس
کد خبر: 3665129
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
سعیدی به ایكنا خبر داد:

تربیت 5 هزار حافظ قرآن در نیروی انتظامی فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی فارس با اشاره به اجرای طرح سراسری «الحافظون» در این سال، از تربیت قریب 5 هزار حافظ قرآن در این نیرو خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سعیدی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن گفت: نیروی انتظامی در كنار سایر نهادها و سازمان‌های دیگر اهتمام ویژه‌ای نسبت به تربیت حافظان قرآن جهت تحقق منویات معظم‌له دارد.

وی افزود: در این راستا قریب 6 سال است كه طرح سراسری حفظ قرآن به نام «الحافظون» در نیروی انتظامی استان فارس اجرا می‌شود و طی آن هر ساله تعداد بیشماری از كاركنان و خانواده‌های ناجا و همچنین بازنشستگان در این طرح مشاركت می‌كنند.

سعیدی، استقبال كاركنان پایور و وظیفه و همچنین خانواده‌ها از این طرح را مناسب ارزیابی كرد و گفت: هر ساله از ابتدای سال ثبت‌نام در این طرح شروع می‌شود و در ماه‌های دی‌ یا بهمن‌ماه آزمون نهایی این طرح برگزار شده و به پذیرفته‌شدگان گواهی اعطا می‌شود.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی فارس ادامه داد: مشاركت در این طرح هر ساله به صورت صعودی است یعنی اگر فردی در سال جاری در حفظ یك جزء شركت كرد، برای سال آینده باید در حفظ جزءهای بیشتری شركت كنند.

وی با یادآوری این نكته كه برخی از خانواده‌ها هم هستند كه در این طرح ثبت‌نام نمی‌كنند اما در آزمون پایانی شركت می‌كنند، گفت: ما برای تمام كسانی كه در این طرح ثبت نام‌ می‌كنند در طول سال كلاس‌های آموزشی در بخش‌های مختلف حفظ چند جزء و همچنین تجوید و غیره برگزار می‌كنیم.

سعیدی با تصریح اینكه كسانی كه در آزمون پایانی این طرح از 200 نمره حداقل 150 نمره را كسب كنند، پذیرفته می‌شوند، گفت: به پذیرفته‌شدگان این طرح پاداش نقدی به فراخور تعداد جزءهایی كه حفظ هستند، اهدا می‌شود.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی فارس در پایان با بیان اینكه هر ساله تعداد بیشماری در این طرح شركت می‌كنند به عنوان مثال در سال گذشته 4 هزار نفر در این طرح شركت كردند اما در پایان قریب 1000 نفر پذیرفته شدند، گفت: در طی این چند سال قریب 5 هزار نفر در آزمون‌های این طرح موفق به كسب حد نصاب امتیاز شده‌اند.

captcha