افتتاح ۴۷۰۰ طرح محرومیت زدایی و اعزام هزار گروه جهادی
کد خبر: 3665132
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
در نقاط مختلف کشور محقق شد؛

افتتاح ۴۷۰۰ طرح محرومیت زدایی و اعزام هزار گروه جهادی

گروه جامعه: رئیس بسیج سازندگی افتتاح بیش از چهار هزار و 700 پروژه کوچک محرومیت زدایی و اعزام هزار گروه جهادی به نقاط مختلف کشور را از جمله برنامه‌های هفته بسیج برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سردار نعمان غلامی، رئیس بسیج سازندگی در آستانه هفته بسیج، گفت: هفته بسیج فرصتی برای اطلاع رسانی درباره اقدامات و خدمات سالانه مجموعه بسیج در حوزه‌های مختلف است؛ فرصتی که اقدامات بسیج در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی به مردم و مردمی کردن خدمات رسانی توسعه و افزایش پیدا کند.

وی با اشاره نام گذاری دو روز از هفته به نام بسیج سازندگی، افزود: یک روز به نام بسیج سازندگی و خدمات‌رسانی و یک روز هم تحت عنوان اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده است که فعالیتی در دو حوزه اقتصاد مقاومتی و مطالبات حضرت آقا مطرح می‌شود. با توجه به سمت خدمات‌رسانی که یکی از فلسفه‌های تشکیل بسیج سازندگی است، ما در سطح مردم در دو روز اول این اقدامات را انجام می‌دهیم. افتتاح بیش از چهار هزار و 700 پروژه کوچک محرومیت زدایی در کشور و اعزام هزار گروه جهادی به نقاط مختلف کشور از جمله این اقدامات است.

رئیس بسیج سازندگی ادامه داد: در عین حال بیش از چهار هزار پروژه کوچک اقتصاد مقاومتی که در شش ماه اول سال کار شده را در دست افتتاح داریم که دو روز اول در برنامه‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم.

سردار غلامی با اشاره به زلزله اخیر که در کرمانشاه به وقوع پیوست، گفت: بسیج سازندگی کرمانشاه اولین نهادی بود که درگیر موضوع شد و در یک حضور گسترده برای کمک‌رسانی و خارج کردن مجروحین و اجساد از زیر آوار وارد عمل گشت.

وی افزود: در همان ساعات اول سرلشکر جعفری در مناطق زلزله زده به فرماندهان سپاه استانی کشور دستور دادند تا کمک‌های اولیه را ساماندهی کنند. در دو روز اول بیش از ۲۵۰ گروه جهادی در حوزه تخصصی پزشکی و عمران و غیره به مناطق اعزام شدند و متعاقب آن در چند روز اول بیش از ۶۵۰ کامیون، تریلر و کامیونت امکانات مورد نیاز از سراسر کشور جمع شد به منطقه اعزام شد.

رئیس بسیج سازندگی گفت: با توجه به گستردگی مناطق و پراکندگی روستاها تدبیری که در سازمان بسیج اتخاذ شد با نظر سرلشکر جعفری و سردار غیب‌پرور، تمام منطقه زلزله زده را بین ۳۱ سپاه استانی کشور به غیر از سپاه کرمانشاه تقسیم شد. سپاه‌های استانی مأموریت سرزمینی پذیرفتند که به هرکدام وظیفه کمک‌رسانی به تعدادی از روستاهای منطقه محول شد.

وی با اشاره به استقرار قرارگاه، امکانات، مهدسان، نیروهای سازندگی و خدمات پزشکی سپاه، گفت: هرکدام از سپاه‌های استانی متولی چند روستا شدند و با شناسایی خانواده‌های آسیب دیده و شناسایی نیازهای ضروری آن‌ها، از طریق فرمانده حوزه، پایگاه، دهیار و شورای هماهنگ کنند، امکانات توزیع می‌کنند.

غلامی افزود: اکنون با حضور سازمان یافته و گسترده‌ای که کار جدیدی در مجموعه حوادث است و در حال آماده‌سازی خودمان برای سرمای پیش‌رو هستیم که بتوانیم در مقاطع و تامین اسکان موقت و اولیه کمک‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به قراردادی که روز گذشته بین قرارگاه خاتم و بنیاد مسکن بسته شد گفت: در بحث تأمین اسکان اولیه مقرر شد که همه برای اجرای این کار وارد عمل شویم.

رئیس بسیج سازندگی با تقدیر از احساسات انسان‌دوستانه مردم گفت: سرپل ذهاب جلوه‌ای از غمی بود که به ملت ایران وارد شد ولی در ادامه به صحنه‌ای از عظمت ملت ایران مبدل شد. این سیل از عشق و محبت مردمی به سمت مردم زلزله زده جاری شد که این را خود مردم احساس می‌کنند و یقین داریم که در پس این حادثه یک فرصت جدید برای ساخت و سازهای زیبا در مناطق به‌وجود خواهد آمد.

سردار غلامی افزود: دستگاه‌های مختلف اعم از ارتش، هلال احمر و آحاد مردم سعی بر کمک رسانی داشتند و امکانات چادر در حد مناسب توزیع شد اما ایرادات برای بعضی روستاها در دور دست طبیعی است. اکنون سپاه در سراسر استان مستقر و از نزدیک بر اوضاع سرکشی دارد. مشکلی در مناطق زلزله زده نیست که به نیروهای ما منعکس شود و برای آن متولی نداشته باشیم.

غلامی افزود: امید است کمک‌ها به سمت اسکان زلزله‌زدگان برود و در چند روز آینده نیروهای ما به سرعت در حال حرکت به سمت جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای همین امر هستند.

سردار غلامی با اشاره به کمک رسانی مناسب درباره وسایل گرمایشی گفت: مقرر شده است از ظرفیت مردم برای ورود به سامان‌دهی وضعیت استفاده کنیم و مردم از فرهنگ خود برای اسکان موقت زلزله زدگان استفاده کنند.

captcha