2 تا 7 آذرماه؛‌زمان برپایی شانزدهمین نمایشگاه كتاب فارس/ اعلام فراخوان همایش‌های «ریحانةالنبی»
کد خبر: 3665186
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
مریدی به ایكنا خبر داد:

2 تا 7 آذرماه؛‌زمان برپایی شانزدهمین نمایشگاه كتاب فارس/ اعلام فراخوان همایش‌های «ریحانةالنبی»

گروه فرهنگی: مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس زمان برپایی شانزدهمین نمایشگاه كتاب این استان را طی روزهای 2 تا 7 آذرماه اعلام كرد.

بهزاد مریدی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از برپایی شانزدهمین نمایشگاه كتاب این استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه طی روزهای 2 تا 7 آذرماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی فارس برپا خواهد شد.

وی از حضور امسال 850 ناشر داخلی و خارجی در این نمایشگاه خبر داد و افزود: امسال برای نخستین بار انجمن ناشران و كتابفروشان فارس عهده‌دار برپایی نمایشگاه كتاب بوده است.

مریدی با بیان اینكه امسال میزبان 45 ناشر برتر كشوری هستیم كه در این نمایشگاه حضور پیدا می‌كنند، گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه ساعت 16 روز پنج‌شنبه، 2 آذرماه در سالن حافظ نمایشگاه بین‌المللی فارس برگزار خواهد شد.

مدیركل ارشاد فارس با تصریح اینكه همزمان با برپایی نمایشگاه، یكسری برنامه‌ها در سالن حافظ برگزار می‌شود، رونمایی از پوستر فراخوان همایش‌های قرآنی «ریحانةالنبی»، جایزه ادبی ریحانه در حوزه و شعر و داستانك و نخستین همایش دو سالانه ملی «نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه‌های اسلام‌شناسان» رونمایی خواهند شد.

وی با تصریح اینكه زمان‌های دقیق و جزئیات بیشتر این برنامه‌ها به زودی اعلام خواهد شد، گفت: سال گذشته نخستین همایش دو سالانه ملی «قرآن و عترت از منظر اسلام‌شناسان شرق» را برپا كردیم و امسال جایگزین آن همایش «نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه‌های اسلام‌شناسان» برگزار خواهیم كرد و این دو همایش به صورت دو سالانه و متناوب برگزار خواهند شد.

مریدی با اشاره به همزمانی برپایی نمایشگاه با هفته گرامیداشت بسیج نیز گفت: روز سوم نمایشگاه مصادف با شنبه، 4 آذرماه همایش بزرگداشت هفته بسیج را از ساعت 15 تا 17 در سالن حافظ برگزار خواهیم كرد.

مدیركل ارشاد فارس یادآور شد: همچنین ما تلاش می‌كنیم تا برنامه‌هایی با حضور نویسندگان حوزه دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی را برگزار كنیم.

captcha