بیمارستانی در دل حادثه تنها با یک متخصص قلب/ پیمودن 140 کیلومتر روزانه برای خدمت به زلزله‌زدگان
کد خبر: 3665189
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

بیمارستانی در دل حادثه تنها با یک متخصص قلب/ پیمودن 140 کیلومتر روزانه برای خدمت به زلزله‌زدگان

گروه سلامت: تنها متخصص قلب حاضر در بیمارستان صحرایی شهدای سهر سرپل ذهاب برای ارائه خدمت به زلزله‌زده‌ها مسیری 140 کیلومتری را پیموده و شب را نیز برای رسیدن به خانه خود باید همین مسیر را نیز بپیماید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به مناطق زلزله زده غرب کشور، بیمارستان صحرایی شهدا در سرپل ذهاب در محل تنها بیمارستان شهرستان که در اثر زلزله تخریب شده بود برپا شده است.
این بیمارستان در روز نخست حادثه زلزله با کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران و همراهی نیروهای اورژانس و نیروهای بومی شهرستان برپا شد.
در این بیمارستان، تمامی خدمات درمانی مانند جراحی، دندان پزشکی، آزمایشگاه وجود دارد که به زلزله زدگان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد.
این بیمارستان علی رغم وجود امکانات ضعف‌هایی دیده می‌شود که موجب کاهش کیفیت خدمات و افزایش فشار و استرس بر نیروهای حاضر در آنجا می‌شود.
تنها متخصص قلب حاضر در این بیمارستان، که خانمی است ساکن کرمانشاه روزانه مسیر  144 کیلومتری سرپل ذهاب تا کرمانشاه را می‌پیماید تا به زلزله زدگان کمک کند وی در حالیکه حاضر نیست نامش منتشر شود به خبرنگار ایکنا می‌گوید: در این مدت من تنها متخصص قلب حاضر در سرپل ذهاب بوده‌ام، این مدت فشار کاری بسیاری بر من وارد شده ضمن اینکه من شبانه به کرمانشاه مراجعه کرده و چنانچه اتفاقی رخ دهد عملا شب‌ها متخصص قلبی در این بیمارستان وجود ندارد.
وی از مسئولان درخواست کرد: نیاز به یک کاردیوگراف و متخصص قلب در این بیمارستان برای ارائه خدمات بیشتر  به مصدومان و زلزله زدگان وجود دارد، امیدوارم  هرچه زودتر این اتفاق رخ داده و تدبیری برای این مشکل اندیشیده شود.
captcha