کارگروه موقوفات قرآنی در سبزوار تشکیل شود
کد خبر: 3665192
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

کارگروه موقوفات قرآنی در سبزوار تشکیل شود

گروه شهرستان‌ها: رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های سبزوار و خوشاب با اظهار اینکه در سبزوار نیاز به راه‌اندازی کارگروه موقوفات قرآنی داریم، گفت: از کارگروه‌هایی که درباره وقف تاکنون تشکیل شده است، می‌توان به کارگروه علم و آموزش که توسط مجمع خیران دانشگاه‌ساز راه‌اندازی شده و کارگروه مهر فاطمی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سبزوار، 29 آبان‌ماه در نشست علمی ـ صنف وقف، اظهار کرد: در سال گذشته پنج موقوفه قرآنی داشتیم که منافع این موقوفات در حال حاضر در اختیار واقفان است.
وی با اظهار اینکه در سبزوار نیاز به راه‌اندازی کارگروه موقوفات قرآنی هست، ادامه داد: از کارگروه‌هایی که درباره وقف تاکنون تشکیل شده است، می‌توان به کارگروه علم و آموزش که توسط مجمع خیران دانشگاه‌ساز راه‌اندازی شده و کارگروه مهر فاطمی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب توجه به قرآن و آموزش قرآن در جامعه است، افزود: برای احداث دانشکده قرآنی تاکنون دو میلیارد ریال از طریق کارگروه مربوطه جمع‌آوری و برای ساخت این دانشکده هزینه شده است.
رئیس اداره اوقاف سبزوار ابراز کرد: با تشکیل کارگروه وقف قرآنی می‌توان از سرمایه‌های کوچکی که در این راه به دست می‌آید، برای آموزش قرآن، حفظ قرآن و یا محلی برای وقف و هزینه در راه قرآن خریداری کرد.
حجت‌الاسلام نیساری با اشاره به اینکه توان مالی اداره اوقاف برای حمایت از مربیان قرآنی و برگزاری مسابقات قرآن محدود است، عنوان کرد: برای گسترش علوم قرآنی در سبزوار نیاز به موقوفات قرآنی داریم که از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ وقف قرآنی در سبزوار به ثبت نرسیده است.
captcha