همایش عهد سربازی به مناسبت 9 ربیع برگزار می‎شود
کد خبر: 3665217
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸

همایش عهد سربازی به مناسبت 9 ربیع برگزار می‎شود

گروه اجتماعی: همایش عظیم عهد سربازی در روز نهم ربیع با حضور گسترده بسیجیان استان قم برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، سرهنگ احمد بیطرفان ظهر امروز در  جمع خبرنگاران گفت: بسیج با نظر و نگاه حکیمانه امام راحل شکل گرفت و فرمان تاریخی تاسیس بسیج در روز 5 آذرماه صادر شد.
وی افزود: بسیج در همه عرصه‎ها پا به‌پای سپاه انجام ‌وظیفه کرده و عمده عمل‌کننده سپاه را بسیج بر عهده داشته است و در جنگ و پس از جنگ وظایف حساسی را به عهده داشته اشت.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم بیان کرد: در حادثه زلزله اخیر بسیجیان و سپاه از همان ساعات اولیه زلزله در منطقه حضور داشتند و کمک به مردم آسیب‌دیده کردند، چادرهایی که برای کمک به زلزله‌زدگان فرستاده شده توسط نیروهای بسیجی است، و آنچه نیاز بوده به منطقه اعزام‌شده است.
وی افزود: هفته بسیج از امروز آغاز شده و تا 5 آذرماه نیز ادامه خواهد یافت؛ به همین مناسبت 50 عنوان برنامه در استان قم برگزار می شود که در دل این برنامه‎‎‎ها هفته 570 برنامه جزئی برگزار می‏شود.
وی با ذکر این مطلب که 350 هزار بسیجی خواهر و برادر در قم فعالیت رسمی دارند گفت: با سازمان‌دهی 3هزار بسیجی، همایش بزرگی تحت عنوان «عهد سربازی» در روز هفتم آذرماه مصادف با نهم ربیع سالروز امامت امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین در همین راستا اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم به‌منظور محرومیت‌زدایی در این مناطق از دیگر برنامه‌های ما در این هفته است.
بیطرفان با اشاره به گردهمایی دانشجویان بسیجی که در چند دانشگاه انجام می‌شود، ابراز کرد: حضور سازمان‌یافته در میعادگاه‌های نماز جمعه و طرح گشت محله محور با عنوان خدمت و امنیت را در این هفته داریم که در نزدیک به 250 پایگاه این طرح انجام می‌شود، و اجرای این برنامه در راستای اعتلای بسیج خواهد بود.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم افزود: ارائه میز خدمت در مساجد، افتتاح پایگاه‌های مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی در نواحی و اقشار، دیدار با علما و مراجع، برگزاری مسابقات قرآنی بسیج، بازدیدهای علمی از مراکز علمی، برگزاری شب‌شعر بسیج، اکران فیلم‌های سینمایی، برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در استان قم است.
وی با بیان اینکه 140 نفر در قالب یک گردان فنی از استان قم به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه اعزام‌شده است، تصریح کرد: بسیج تاکنون مأموریت خود را در سطح اول انجام داده، مرحله بعدی بحث آواربرداری است که طبق قراردادهایی که بسته می‌شود با تأمین امکانات کار را تا قبل از فصل سرما انجام خواهیم کرد، در حال حاضر پشتیبانی‌های نقدی موردنیاز است تا کمبودهایی مانند بحث گرمایش حل شود.
captcha