پرداخت حقوق بازنشستگان دشوار است
کد خبر: 3665268
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
آقازاده:

پرداخت حقوق بازنشستگان دشوار است

گروه اقتصادی: استاندار مرکزی گفت: حیطه مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار گسترده و وسیع است و پرداخت حقوق بازنشستگان در شرایط کنونی که رکود وجود دارد کار سختی است.

به‌ گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید علی آقازاده، امروز،29 آبان در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون گفت: تامین پول مورد نیاز برای پرداخت حقوق بازنشستگان با توجه به شرایط اقتصادی و رکود کاری و تولید موجود در مراکز تولیدی و خدماتی که سرچشمه این منابع هستند کار بسیار سختی است اما خوشبختانه تاکنون با وجود همه مشکلات معوقه‌ای در پرداخت حقوق بازنشستگان نداشته‌ایم.
وی ادامه داد: می‌توان این تصور را کرد که حوزه کاری و مسئولیتی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار وسیع، مهم و گسترده بوده و به طور تقریبی همه جمعیت کشور را در برمی‌گیرد، تنها پرداخت صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی در هر ماه به جمعیت تحت پوشش خود بیش از مبلغی است که دولت هر ماه به همه مردم پرداخت می‌کند.
استاندار مرکزی تصریح کرد: دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون استان بالای 150 هزار میلیارد تومان طلب دارند و در کنار این موضوع ماهیانه مبلغ بالایی پرداخت می‌کنند، افرادی که این پول را دریافت می‌کنند هم بسیار نیازمند هستند.
آقازاده بیان کرد: این کار حکایت از یک انسجام مدیریتی و حس مسئولیتی دارد، استان مرکزی به‌ سبب کارگری و صنعتی بودن افراد تحت پوشش بیمه‌ای بیشتری دارد و از همین لحاظ بار سنگین‌تری را بر دوش می‌کشد.
وی گفت: گستردگی این موضوع به قدری برای استان و کشور اهمیت دارد که بنده به‌ عنوان استاندار بر خود واجب می‌دانم که وقت بیشتری را برای این موضوع بگذارم، تلاش بیشتر و اهمیت بیشتری را نیز در این زمینه لازم می‌دانم.
استاندار مرکزی عنوان کرد: در بخش آموزش و موضوعات فنی‌وحرفه‌ای انسجام ایجاد کرد و چه بهتر که بخش‌هایی از دولت و همین‌طور بخش‌های خصوصی در زمینه آموزشی از امکانات فنی‌وحرفه‌ای استفاده کنند. بهزیستی در این زمینه مغفول واقع شده است.
وی افزود: در بحث درمان، بهترین شکل در مراکز درمانی انجام می‌شود، مدیریت درمان تامین اجتماعی 130 هزار میلیارد تومان طلب دارد، خیلی از پزشکان حق و حقوق خود را بالای 9 ماه است که نگرفته‌اند و سایر پرسنل درمان هم چند ماهی است که حقوقشان عقب افتاده است.
استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: 65 درصد جمعیت استان به طور مستقیم تحت پوشش بیمه هستند که جمعیتی آسیب‌پذیر و پایین‌تر از متوسط جامعه هستند که به طور حتم نیازمند حمایت و استقرار این خدمات هستند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۰۹:۰۰
0
0
پرداختهای صد میلیونی سخت نیست
captcha