نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مؤسسه امام حسن مجتبی(ع) تهران
کد خبر: 3665350
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی مؤسسه امام حسن مجتبی(ع) تهران

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: گزارشی اجمالی از فعالیت مؤسسه امام حسن مجتبی(ع) ارائه می‌شود.

مهرانگیز لک‌قمی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کریم اهل‌ بیت امام حسن مجتبی(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه، اظهار کرد: این مرکز تحت نظارت مؤسسه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) راه‌اندازی و تأسیس شده است.
وی با اشاره به اینکه مؤسسه فوق از سال 79 فعالیتش را با محوریت آشنایی بانوان با فرهنگ قرآنی و معارف اهل‌ بیت(ع) انجام داده است، ادامه داد: فعالیت آموزشی مؤسسه پیرامون برپایی دوره‌های آموزش عمومی قرآن چون روخوانی، فصیح‌خوانی، حفظ و ترجمه و مفاهیم، آموزش احکام و آموزش‌های تخصصی شامل حدیث‌شناسی، تفسیر و نهج‌البلاغه و آشنایی با صحیفه سجادیه، دوره‌های تربیت معلم و مدرس علوم و معارف قرآن است.
لک‌‌قمی بیان کرد: برپایی دوره‌های آموزش روش تحقیق، امور پژوهشی چون تحقیق کاربردی در امور علوم و معارف قرآن و سیره معصومین(ع)، تدوین کتاب و معارف در حوزه قرآن، تاری اسلام، مهدویت و امام‌شناسی، اخلاق و صرف و نحو مقدماتی و پیشرفته از دیگر فعالیت‌های آموزشی مؤسسه است.
وی با اشاره به فعالیت‌های جانبی مؤسسه، اظهار کرد: کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) با بیش از چهار هزار عنوان کتاب در موضوعات متنوع قرآنی، مذهبی، اخلاقی، تفسیری، عرفانی، مهدویت و روان‌شناسی و ... ، بانک مجموعه لوح‌های فشرده قمر بنی‌هاشم(ع) شامل لوح‌های فشرده با سخنرانی پیرامون موضوعات اخلاقی، مذهبی و اجتماعی در محل مؤسسه است که در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به دیگر فعالیت‌های مؤسسه در حوزه راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه حضرت زینب(س) تأکید کرد: این صندوق تا بهمن‌ماه 92 توانسته بود به 933 نفر از متقاضیان تسهیلات اعطا شد.
وی تصریح کرد: در پایان دوره‌ها از شرکت‌کنندگان آزمون به عمل می‌آید و به افرادی که حدنصاب لازم را کسب کرده باشند گواهینامه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی اعطا می‌شود.
این مؤسسه در سعادت‌آباد، شهرک مخابرات، انتهای بلوار پیام، انتهای خیابان شهید عابدی، کوچه اصل داوطلب، پلاک 10، واحد 4 قرار دارد. همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 22113263-22117737 -22114832 تماس بگیرند.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۰۹:۵۱
0
0
ارائه گزارش و تبادل نظر و تجربیات باعث تقویت موسسه می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۰۹:۵۳
0
0
گزارش فعالیت‌های موسسه باعث تقویت و رفع ایرادات می‌شود
captcha