رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند هم‌افزایی و فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 3665407
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
رئیس شورای اسلامی شهر قم:

رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند هم‌افزایی و فرهنگ‌سازی است

گروه اجتماعی: رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگ‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، عبدالله جلالی شامگاه دوشنبه، 29 آبان در شانزدهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم که بدون حضور شهردار برگزار شد، عنوان کرد: رفع معضلات و آسیب های اجتماعی نیازمند هم افزایی دستگاههای اجرایی و فرهنگ سازی است.
رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: برای رفع معضلات اجتماعی باید راهکارهای جدی اندیشید تا به صورت ریشه ای حل شود.
وی با بیان اینکه برخی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در شهر مقدس قم زمینه ساز بروز مشکلات و دغدغه هایی شده است، یادآور شد: مشارکت مسئولان و دستگاههای اجرایی می تواند در رفع این آسیب های اجتماعی موثر باشد با توجه به اینکه برخی از آسیب ها زیبنده قم نیست تلاش و اهتمام جدی در رفع آن نیاز است.
جلالی در خصوص معلولان و اهمیت حمایت از آن ها با اشاره به اینکه هر یک از افراد معلول در جامعه دارای حقوق ویژه ای است که باید بدان توجه شود، گفت: معلولان با مشکلاتی مانند تردد در سطح شهر مواجه اند که در این باره رفع مشکلات می تواند زندگی بهتری را برای آن ها رقم بزند.
وی با اشاره به حادثه ناگوار زلزله غرب کشور نیز بیان کرد: این زلزله خسارات جبران ناپذیر جانی و همچنین مالی به دنبال داشت.
جلالی اظهار کرد: توجه به نیازهای اساسی آسیب دیدگان و به ویژه در بحث اسکان و بهره مندی آن ها از سیستم های گرمایشی دارای اهمیت زیادی است و باید در این زمینه برنامه ریزی صورت گیرد.
وی یادآوری کرد: خوشبختانه ملت ایران در این حادثه کمک های زیادی به منطقه داشته اند تا بخشی از خسارات آسیب دیدگان رفع گردد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: رفع همه مشکلات و کمبودهای مردم زلزله زده نیاز به تدبیر دولت و مشارکت های مردمی و برنامه ریزی های صحیحی دارد که در این خصوص امیدواریم اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی عنوان کرد: پیشگیری از خسارات زلزله نیز دارای اهمیت زیادی است، در این زمینه مقاوم سازی ساختمان ها می تواند بخش زیادی از خسارات ناشی از حوادث را کاهش دهد.
جلالی اظهار کرد: در استان قم نیز بافت های قدیمی و ساختمان های فرسوده زیادی وجود دارد که باید در این ارتباط نگاه ویژه ای نسبت به مقاوم سازی سازه ها صورت پذیرد.
وی در پایان گفت: مقاوم سازی و بهسازی وضعیت ساختمان ها و سازه ها در قم موجب می شود در زمان بحران و حوادث شاهد کاهش خسارت های جانی و مالی باشیم.
captcha