وزیر کار از روزگاری گفت که حقوق‌ها روی میز بود و افراد به میزان نیاز بر‌می‌داشتند
کد خبر: 3665482
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

وزیر کار از روزگاری گفت که حقوق‌ها روی میز بود و افراد به میزان نیاز بر‌می‌داشتند

گروه جامعه: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در گذشته نه‌ چندان دور ارز‌ش‌ها پر‌رنگتر بوده‌اند به نحوی که حقوق‌ها را روی میز می‌گذاشتند و ما به اندازه نیازمان برمی‌داشتیم این امر به مربوط به سالیان خیلی دور نیست بلکه این سنت‌ها در همین دهه‌های گذشته رواج داشت، اما امروز محدود شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی امروز 30 آبان ماه با حضور در همایش «خیرین کار آفرین؛ کار آفرینان خیر» به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: با کار کردن باید چنان خیر جمعی را ترویج دهیم که کارآمدی دین به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: خیر جمعی اگر زندگی بهتر برای همگان باشد مهمترین وجه آن توانمند کردن انسان‌ها است؛ زندگی کریمانه و بدون منت ارزشمندترین کار در خیر جمعی است بنابراین توانمند کردن انسان‌ها برای زندگی بهتر زیربنایی‌ترین کار خیر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رزق و روزی در فرهنگ اسلامی وابسته به خداوند است و انسانی که در این زمینه وسیله خیر می‌شود در واقع در راه خدا گام برمی‌دارد اظهار کرد: در جامعه‌ای که آسیب‌های اجتماعی وجود داشته باشد هیچ قشری مصون نمی‌شود بنابراین افراد توانمند و غنی نیز می‌توانند در این زمینه قدم بردارند و منشا خیر باشند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه امر خیر طیف متفاوتی دارد و ما در حال محدود کردن آن هستیم تصریح کرد: خیر جمعی در ابعاد مختلف سنتی است که دچار فراموشی شده و ابعاد آن محدود گشته است.

وی خیر جمعی را همان اعمال صالح و کوچکی دانست که سبب یاری رسانی به دیگران می‌شود و گفت: ایرانی‌ها در فرهنگ خود از ارزش‌های متعالی برخوردار هستند با این وجود گاهی جامعه دچار از هم گسیختگی می‌شود و این امر سبب دلگیری انسان‌ها می‌شود پس ضرورت دارد به ارزش‌های متعالی خود برگردیم.

وی ادامه داد: در گذشته نه‌ چندان دور ارز‌ش‌ها پر‌رنگتر بوده‌اند به نحوی که حقوق‌ها را روی میز می‌گذاشتند و ما به اندازه نیازمان برمی‌داشتیم این امر به مربوط به سالیان خیلی دور نیست بلکه این سنت‌ها در همین دهه‌های گذشته رواج داشت. اما امروز محدود شده است.

وی در ادامه به رابطه کار آفرینی و خیر جمعی اشاره و عنوان کرد: برخی از کارآفرین‌ها فقط افراد دارای سوء پیشینه و یا معلول را استخدام می‌کنند و ما نیز بیمه آنها را می‌پردازیم. هر کس که آجری روی آجری برای آبادانی کشور بگذارد باید دست‌بوسی کنیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه بین کارآفرین و مال اندوز باید تفاوت قائل شد تصریح کرد: تقصیر ما است که افراد شاخص مال دوست‌ها هستند و افراد خیر گمنام مانده‌اند امسال جایزه کار آفرینی تندیس جناب عالی نسب بود و امر با هدف معرفی و شاخص کردن افراد توانمند و خیر صورت گرفت.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی فردی که دانش سرمایه و پول خود را به زمین یک کشور پیچ می‌کند را ارزشمند خواند و گفت: ما آماده حمایت از کارآفرین‌ها هستیم و اگر خیرین احساس می‌کنند در این زمینه نیاز به آئین نامه خاصی دارد می‌توانند این موضوع را با ما در میان گذارند.

captcha