«روهینگیا» جایگاهی در برنامه‌های سفر پاپ ندارند
کد خبر: 3665486
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

«روهینگیا» جایگاهی در برنامه‌های سفر پاپ ندارند

گروه بین‌الملل: ماریانو سو ناینگ، مسئول اطلاع‌‌رسانی سفر پاپ فرانسیس به میانمار تصریح کرد: پاپ واتیکان در این سفر هرگز در ارتباط با موضوع نسل‌کشی اقلیت مسلمان روهینگیا توسط ارتش و شبه نظامیان بودایی گفت‌و‌گو نخواهد کرد.

اقلیت روهینگیا جایگاهی در برنامه های سفر پاپ به میانمار ندارند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آراکان؛ ماریانو سوناینگ، مسئول اطلاع‌رسانی سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به میانمار در این باره گفت: ما همه جزئیات بحران اقلیت مسلمان روهینگیا را برای پاپ توضیح داده‌ایم و وی اشراف کامل به جوانب مختلف این مسئله دارد، اما در سفر به میانمار هرگز در این باره گفت و نخواهدکرد. 

وی با بیان این که سفر پاپ به میانمار از روز ششم آذرماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: پاپ در این سفر به دنبال بررسی بحران اقلیت روهینگیا نیست و تنها برای کمک به جامعه کاتولیک و ایجاد تغییرات در میانمار و بررسی راه‌های همکاری‌های مشترک صحبت خواهد کرد.
 
ماریانو سونانیگ تصریح کرد: انتظار می‌رود پاپ در این سفر در ارتباط با صلح و مهربانی و تحقق این مقوله‌ها در همه میانمار و نه تنها در ایالت راخین سخن بگوید. 

مسئول اطلاع‌رسانی سفر پاپ واتیکان همچنین بیان کرد: ما می‌خواهیم تصویری جهانی از صلح و مهربانی را به نمایش درآوریم و این تصویری است که نه تنها ایالت راخین میانمار بلکه همه جهان به آن نیاز دارد. 

وی در ادامه افزود: برای انتقال به مرحله دموکراسی، باید با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد و هر کشوری مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را دارد. 

یادآور می‌شود، پاپ فرانسیس در حالی قرار است آذرماه سال جاری به کشور میانمار سفر کند که ایالت راخین این کشور چندین ماه است که شاهد اقدامات خشونت‌آمیز و سرکوب‌گرایانه ارتش و شبه‌نظامیان افراطی بودایی علیه اقلیت مسلمان روهینگیا است و در حالی پاپ اعلام کرده که در این سفر به بحران روهینگیایی‌ها نخواهد پرداخت که نهادهای مختلف وابسته به سازمان ملل در گزارش‌های متعددی نسل‌کشی علیه اقلیت روهینگیا را تأیید کردند.

همچنین، در اثر کشتار بی‌رحمانه ارتش در ایالت راخین، تاکنون چند صد هزار مسلمان روهینگیایی به سوی مرز‌های بنگلادش آواره شده‌اند و شمار زیادی نیز طی ماه‌های اخیر در نتیجه یورش وحشیانه نظامیان میانمار کشته شده‌اند/.

captcha