کتاب‌داران و اعضای برتر کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند
کد خبر: 3665500
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

کتاب‌داران و اعضای برتر کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

گروه فرهنگی: آئین بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار با معرفی کتابداران و اعضای برتر کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از خبرگزاری فارس، صبح امروز آئین بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این آئین از 25 نفر از مسئولان کتابخانه‌ها، کتابداران و اعضای برتر کتابخانه‌ها تجلیل به‌عمل آمد.

فرهاد خلیل‌مقدم در این مراسم با اشاره به اینکه 64 کتابخانه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: 50 درصد کتابخانه‌های استان در چهارسال گذشته از نظر عمرانی، سیستم روشنایی، گرمایشی و سرمایشی بازسازی و شاداب‌سازی شد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آینده نهاد کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی با شتاب کتابخانه‌های روستایی است و تاکنون 4 کتابخانه در روستاهای دزک، کاج، امام قیس و بیدله راه‌اندازی شده است و باتوجه به اینکه سرانه فیزیکی مطالعه در استان بیشتر از نُرم کشوری است اما در برخی از شهرستان‌ها وضعیت مناسب نیست.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروزه فضای مجازی خانواده‌ها را تهدید می‌کند، افزود: به‌همین خاطر شعار هفته کتاب با نام " آینده روشن با خانواده کتابخوان" نامگذاری شده است و ما تلاش می‌کنیم در همین راستا کتاب را به‌عنوان عامل وحدت در خانواده معرفی کنیم.

خلیل‌مقدم در پایان گفت: برنامه‌های فرهنگی از جمله برگزاری نشست‌های کتابخوان و کتابخوانی در سطح مدرسه‌ای، ملی و استانی باعث افزایش 100 درصدی اعضا در چهارمحال و بختیاری شده است.
captcha