تمامی ابعاد زندگی آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی معرفی نشده است
کد خبر: 3665512
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
استاد حوزه و دانشگاه:

تمامی ابعاد زندگی آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی معرفی نشده است

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ابعاد مختلف زندگی آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی گفت: اگرچه بعد سیاسی و اجتماعی ایشان به واسطه مسئولیت‌های اجرایی برای مردم معرفی شده ولی ابعاد علمی و خدمات اجتماعی ایشان مغفول مانده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی اردبیلی، فرزند آیت‌الله موسوی اردبیلی و استاد حوزه و دانشگاه امروز 30 آبان در نشستی خبری که به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی برگزار شد گفت: ابعاد وجودی ایشان از جهات مختلف قابل بررسی است.

وی افزود: در دهه اول انقلاب سمت‌های سیاسی ایشان بیشتر نمود داشت ولی وقتی از تهران به قم وارد شدند بیشتر به عنوان یک مرجع تقلید در مقام افتاء و کارهای علمی و فرهنگی فعالیت داشتند.

موسوی اردبیلی با اشاره به تاسیس مدارس و دانشگاه مفید توسط ایشان اظهار کرد: ایشان خدمات اجتماعی زیادی از جمله ایجاد کانون توحید و دانشگاه مفید را داشتند که بنای ما بر این است تا در همایش نکوداشت، این خدمات بیشتر از گذشته معرفی شود.

فرزند آیت‌الله موسوی اردبیلی بیان کرد: در سال‌های آتی نیز تلاش خواهیم کرد تا ضمن توسعه خدمات آن مرحوم به معرفی بیشتر ابعاد مغفول در زندگی و شخصیت این مرجع ماضی بپردازیم. 

وی با قدردانی از مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و مسئولان استان قم که در مراسم ارتحال آیت الله همدردی داشتند و در بهتر اجراشدن کمک زیادی داشتند ابراز امیدواریی کرد که امسال نیز از یاری آنان بی نصیب نباشیم.

فرزند آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی با بیان اینکه مراسمی در قم و در تهران برای آن مرحوم برپا می‌شود بیان کرد: در تهران، هفته آینده، 9 آذر از ساعت 14 تا 17 در محل کانون توحید، واقع در میدان توحید خیابان پرچم، مجلسی برگزار می‌شود که سخنران آن نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی است.

وی بیان کرد: چهار سخنران دیگر یعنی یدالله دادگر، محمدرضا بهشتی، حسین مهرپور و افتخارجهرمی نیز به سخنرانی در این مراسم می‌پردازند.

فرزند موسوی اردبیلی در پاسخ به ایکنا در مورد فعالیت کانون توحید عنوان کرد: کانون توحید در اوایل دهه 50 در منطقه غرب تهران ایجاد و تاسیس شد تا مرکزی برای پاسخگویی به دغدغه‌های فکری و دینی قشر جوان آن روز  باشد زیرا در آن دوره افکار انحرافی و التقاطی زیادی در سطح جامعه وجود داشت.

وی با بیان اینکه، روش ایشان نیز روش بحث آزاد بود و هر فردی اندیشه خود را مطرح و در پایان نیز نقد و بررسی می‌شد اظهار کرد: ایشان بعد از پیروزی انقلاب وارد سمت‌های اجرایی شدند و این گونه فعالیت‌ها کمرنگ شد ولی سعی و تلاش ما بر این است که فعالیت این مراکز را متناسب با مقتضیات زمانه بازسازی کنیم. 

captcha