کرسی ترویجی رویکردشناسی مخالفان مهدویت در اهل سنت برگزار شد
کد خبر: 3665529
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

کرسی ترویجی رویکردشناسی مخالفان مهدویت در اهل سنت برگزار شد

گروه اجتماعی: به‌همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم‌، کرسی ترویجی رویکردشناسی مخالفان مهدویت در اهل سنت با حضور پژوهشگران این عرصه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، کرسی ترویجی «رویکردشناسی مخالفین مهدویت در اهل سنت با نگرش تبیینی و تحلیلی» پیش از ظهر امروز 30 آبان‌ماه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
در این مراسم که با حضور اساتید مهدویت حوزه و فعالان و پژوهشگران مهدویت در تالار امام مهدی(عج) برگزار شد، حجت‎الاسلام والمسلمین مجتبی گودرزی به عنوان دبیر این نشست علمی گفت: آیات و روایات بسیاری برای تایید بحث مهدویت مورد تایید شیعه و اهل سنت است ولی برخی از متعصبان و افرادی که به نام روشنفکر اسلامی به تبلع مستشرقان به انکار این پدیده پرداختند.
وی افزود: توجیهات این افراد مباحثی از جمله اینکه مساله مهدویت مخصوص روحیه شرقی‎ها و مسلمین است و یا تحت فشار حاکمان شیعه بوده و یا اینکه این ایده از جوامع دیگر وارد عرصه کلامی شیعیان شده است.
دبیر کرسی ترویجی رویکرد شناسی مخالفین مهدویت در اهل سنت با نگرش تبیینی و تحلیلی گفت: برخی دیگر مهدویت را موجب خمودگی و رکود اجتماعی ذکر می کنند و یا اینکه این ایده را مولد تفرقه بین مسلمین می دانند ولی کسانی که اساسا منکر مهدویت هستند، در این جلسه مورد بحث قرار می گیرند.
در این نشست علمی دکتر حسین الهی نژاد رئیس پژوهشکده مهدویت به ارایه بحث علمی خود پرداخت و حجج اسلام فرمانیان و رضانژاد نیز به نقد بحث ارایه شده پرداختند.
captcha