واگذاری تأمین اسکان موقت 7 روستای زلزله‌زده به البرز
کد خبر: 3665550
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

واگذاری تأمین اسکان موقت 7 روستای زلزله‌زده به البرز

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت: تأمین اسکان موقت هفت روستای زلزله‌زده غرب کشور با 2 هزار نفر جمعیت به این استان واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، سردار سید یوسف مولایی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز، 30 آبان در نشست مشترک با اصناف استان برای چگونگی کمک به آسیب‌دیدگان زلزله به منظور اسکان موقت، به ارائه گزارشی از کمک‌های ارسالی بسیار خوب استان البرز به این مناطق پرداخت.
وی افزود: تغذیه و وسایل اولیه این روستاها برای یک ماه تامین شده است و آنچه که اکنون نیاز مردم این منطقه است کانکس‌های موقت برای زندگی است.
این مسئول بیان کرد: در حال حاضر 15 کانکس در محل یکی از این روستاها در حال ساخت است که برای مابقی نیازمند کمک‌های اصناف استان و مردم هستیم .
مولایی با بیان اینکه ساخت این روستاها با توجه به اینکه در مرکز زلزله وجود دارد یک سال یا بیشتر طول خواهد کشید، گفت: بهترین راه ساخت کانکس است که با توجه به آمار گرفته شده نیاز به ساخت 450 کانکس وجود دارد.
در ادامه حمید کریمی، رئیس اصناف البرز با اشاره به اینکه تا کنون 28 کامیون از کمک‌های اصناف به مناطق آسیب‌دیده از سوی اصناف استان ارسال شده، گفت: ما آمادگی ارسال 55 کانکس را داریم که در حال حاضر هشت کانکس 10 تا 15 متری از سوی یکی از خیرین اصناف خریداری شده و 15 کانکس بهداشتی برای حمام و سرویس بهداشتی از سوی اتحادیه فرش فروش‌ها آماده ارسال است که امروز یا فردا ارسال خواهد شد.
قبل از این خدمات‌رسانی و بازسازی پنج روستای منطقه دشت ذهاب به سپاه استان البرز واگذار شده بود که با توجه به پتانسیل بالای این استان، این امکانات برای هفت روستا مهیا می‌شود.
captcha