ربیع الاول وجهه ی دیگری از انس با مکتب اهل بیت (ع) است
کد خبر: 3665557
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
حجت‌الاسلام برادری:

ربیع الاول وجهه ی دیگری از انس با مکتب اهل بیت (ع) است

گروه اجتماعی: امام جمعه تکاب گفت: بعد از 2 ماه عزاداری و انس با مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت (ع)، ماه ربیع الاول با محافل جشن و سرورش وجهه ی دیگری از انس با مکتب اهل بیت (ع) را تجلی می کند.

حجت‌الاسلام عیسی برادری امام جمعه تکاب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی،با اشاره به ماه ربیع الاول، ماه جشن و سرور، ماه میلاد پیامبر نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع)، اظهار کرد: دشمنان شیعیان فقط با نشان دادن غم و اندوه همیشگی در صدد تضعیف مکتب اهل بیت (ع) بوده اند در حالی که ما شیعیان با غم اهل بیت (ع)، غمگین و با شادی آنها شاد می شویم.

وی در رابطه با نهادینه کردن فرهنگ قیام امام حسین (ع) بعد از محرم و صفر در طول سال بیان کرد: انس با مکتب امام حسین (ع) محدود به محرم و صفر نبوده بلکه با برگزاری  زیارت عاشورا در مساجد، محافل قرآن و ولادت ها در طول سال پرچم امام حسین (ع) را برافراشته و مکتب اهل بیت (ع) را الگو و سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

امام جمعه تکاب افزود: با بزرگ شماردن مناسبت های مذهبی و اعیاد، روحیه استکبار ستیزی، روحیه مبارزه با ظلم، امر به معروف و نهی از منکر، روحیه دعوت به نیکی ها و خوبی ها و پرهیز از زشتی و بدهی ها در بین مردم رواج و استمرار پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: فلسفه تمامی محافل عزاداری، جشن و شادی‌ها در طول سال در همه سنوات بخاطر زنده نگه داشتن راه و انس با اهل بیت (ع) بوده و اگر این شعور توام با فهم و عقلانیت در تمامی ابعاد زندگی استمرار پیدا کند، شاهد آثار معنوی  این مجالس در زندگی فردی و اجتماعی افراد خواهیم بود.

 حجت‌الاسلام عیسی برادری با اشاره به محرم و صفر که دانشگاهی برای زندگی افراد بوده تصریح کرد: آشنایی با مکتب امام حسین (ع) و نهادینه سازی مسائل معنوی و مذهبی و با یادگیری حفظ حریم ها، رعایت حقوق ها، رعایت حلال و حرام ها در ماه محرم و صفر و با تبلیغ و ترویج آنها می توان قدم بر مسیر سعادت در طول زندگی برداشت.

وی  ارزش زنده نگه داشتن یاد و خاطر امام حسین (ع) را چنین عنوان کرد: امام حسین (ع)، امام معصوم از خاندان عترت و طهارت و دارای فضایل اخلاقی با ارزش بوده و بزرگداشت یاد و خاطر ایشان باعث زنده نگه داشتن فضایل معنوی و دینی در تمامی شئونات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی در جامعه بوده است.

امام جمعه تکاب در خصوص وظیفه مسئولین در خصوص نهادینه کردن فرهنگ حسینی در جامعه تاکید کرد: وظیفه تمامی مسئولین،مدیران و نهادهای فرهنگی با بودجه های فرهنگی و سیاست گذاری‌های خود ترویج فرهنگ حسینی در جامعه بوده و مردم در مساجد، مجالس، دانشگاه‌ها و جاهای که فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی شکل پیدا کرده در فضا سازی به گسترش و ترویج فرهنگ حسینی کمک کنند. 
captcha