احیای اقتصاد مقاومتی روحیه بسیجی می‌خواهد
کد خبر: 3665563
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

احیای اقتصاد مقاومتی روحیه بسیجی می‌خواهد

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: اقتصاد مقاومتی را باید با کار بسیجی احیا کرد، با کار اداری و حق ماموریت گرفتن کار پیش نمی‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ‌ولی‌‌ فقیه در استان مرکزی، امروز، 30 آبان‌ماه در دیدار با جمعی از بسیجیان استان با تأکید بر اینکه آثار شجره طیبه بسیج و مقاومت در جهان نمایان‌گر شده است گفت: ما در معرض تهاجم صهیونیست و وهابیون هستیم توطئه‌ها یکی پس از دیگری در اشکال مختلف و بسیار پیچیده با نسخه‌های غربی و اسرائیلی نمایان می‌شود.
وی تأکید کرد: با این همه، نیروی مقاومت و شجره بسیج توانست داعش را درهم بشکند، وقتی اخلاص وجود داشته باشد خداوند به امور برکت می‌دهد.
آیت‌الله دری نجف آبادی ادامه داد: وقتی داعش ظهور کرد دو دیدگاه در کشور مطرح بود، دیدگاه ما از همان ابتدا روشن بود اینکه باید حواسمان به آینده کشور باشد بین ایران و داعش فقط دو خاکریز سوریه و عراق بود تشخیص مصلحت کشور در چنین شرایطی بسیار مهم است و ما تصمیم گرفتیم با داعش در سوریه و عراق بجنگیم نه در ایران.
وی افزود: با کمک سپاه بیش از 7 سال در سوریه و 3 سال در عراق مقاومت کردیم و به لطف خداوند هر دو کشور از شر داعش خلاص شدند داعش دنبال جداسازی شرق سوریه بود که هدفش نقش برآب شد فراخوان نظامی علیه یمن و لبنان توطئه دوم بود که از طرف آل سعود عنوان شد همانطور که از بیانیه اتحادیه عرب بر می‌آید تعدادی کشور جیره خوار عربستان که حیاتشان به آل‌سعود وابسته است در این توطئه همراهی کردند.
امام جمعه اراک تأکید کرد: باید از این هجمه‌ها درس گرفت و آمادگی، آموزش، انسجام  و همبستگی ملی را تقویت کرد به لطف خداوند تحرکات دشمنان ایران اسلامی برای ما روشن است امروز باید آمادگی رزمی خود را افزایش دهیم همچنین در عرصه‌های دیگر از جمله اقتصادی تقویت شویم.
وی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه گفت: این اتفاق یک امتحان الهی برای سنجش عملکرد مردم و مسئولان است خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این ایام انجام شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: اقتصاد مقاومتی را باید با کار بسیجی احیا کرد با کار اداری و حق ماموریت گرفتن کار پیش نمی‌رود این روش کار کردن متناسب با رژیم شاهنشاهی است در حالیکه امور با شیوه‌های بسیجی پیش می‌رود، داشتن کارت بسیج کافی نیست باید در عمل نشان داد چقدر بسیجی هستیم مشکلات اقتصادی در اولویت است قدرت نظامی بدون اقتصاد قوی کفایت نمی کند.
 وی افزود: بسیجی  باید از نظر علمی حرف اول را بزند و شرکت‌های دانش بنیان را فتح کند بسیج باید در جهان پایگاه قدرتمند علمی داشته باشد آسیب‌های اجتماعی امروز دامن‌گیر کشور شده است حفظ بنیان خانواده و مبارزه با منکرات و ناهنجاری‌ها به ویژه در فضای مجازی باید از اولویت‌های بسیج باشد.
به گزارش ایکنا؛ محمد رضا رضایی فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز در این دیدار گفت: بسیج شهرستان اراک  در سال 96 با  رهنمودهای مقام معظم رهبری و ابلاغ سازمان بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی  و محرومیت ‌زدایی قدم‌های خوبی برداشت با اعطای بیش از 450 میلیون اعتبار به صورت وام در زمینه اقتصاد مقاومتی مقدمات  اشتغال‌زایی در شش ماهه اول سال فراهم شده است همچنین در بحث محرومیت زدایی با استفاده از کمک خیرین و قرارگاه خاتم ساخت واحدهای مسکونی محرومین از ابتدا سال آغاز و تکمیل شده است.
captcha