ارسال 756 اثر به جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی
کد خبر: 3665571
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

ارسال 756 اثر به جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از ارسال 756‌ اثر از 167 شاعر به ‌دبیرخانه دومین جشنواره شعر کوتاه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ رضا رضایی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به تعداد آثار افزود: از این تعداد 292 اثر از 60 شاعر در بخش شعر سپید، 194 اثر از 43 شاعر در بخش شعر کلاسیک، 88 اثر از 18  شاعر در بخش اشعار کرمانجی، 33 اثر از 8 شاعر در بخش اشعار تاتی، 11 اثر از 2 شاعر در بخش اشعار ترکی، 58 اثر از 16 شاعر در بخش نوقلم و 80 اثر از 20 شاعر در بخش اشعار جنبی است.
وی گفت: این جشنواره در 2 بخش اصلی و جنبی و در قالب های دوبیتی، مفردات و تک بیت، طرح و سه گانی، سه خشتی، رباعی و دوبیتی کرمانجی و قالب های کوتاه  ترکی و  ترکمنی برگزار می شود.
وی همچنین بیان کرد: آثار در بخش اصلی با موضوع آزاد و در بخش جنبی با موضوعات اقتصاد مقاومتی، شهدای مدافع حرم و ادبیات پایداری تعیین شد.
معاون امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: در هر یک از بخش‌های شعر سپید و کلاسیک سه برگزیده و در بخش‌های نوقلم و بخش جنبی دو برگزیده معرفی خواهند شد.
وی با اشاره به مشارکت 167 شاعر به تفکیک هر شهرستان، افزود: 78 نفر از شهرستان بجنورد، 29 نفر از شیروان، 28 نفر از مانه و سملقان، 17 نفر از اسفراین، 9 نفر از فاروج، 4 نفر از گرمه و از شهرستان‌های جاجرم و راز وجرگلان نیز هرکدام یک نفر، آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند.
وی بیان کرد: آیین پایانی جشنواره نهم آذرماه سال جاری در شهرستان مانه و سملقان برگزار خواهد شد.
captcha