اماکن مذهبی میراث دینی و پناهگاه مردم هستند
کد خبر: 3665587
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

اماکن مذهبی میراث دینی و پناهگاه مردم هستند

گروه فرهنگی: استاندار البرز با تاکید به اینکه بقاع متبرکه همواره مورد ارادت و احترام خاص مردم بوده‌اند، گفت: اماکن مذهبی میراث دینی و پناهگاه مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، محمدعلی نجفی، استاندار البرز، 30 آبان در نشست شورای اداری اوقاف و امور خیریه البرز، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای استفاده مناسب از اماکن متبرکه و ترویج فرهنگ علوم قرآنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: انس و الفت با قرآن بسیاری از ضربه‌ها و هجمه‌های فرهنگی را کاهش می‌دهد بنابراین اماکن مذهبی می‌توانند نقش خطیری در ترویج علوم قرآنی بین اقشار مختلف داشته باشند.
نجفی گفت: مساجد باید جایی برای انس و الفت مردم باشد ضمن آنکه آموزش معارف قرآنی در این اماکن باید سرلوحه امور قرار گیرد.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: سال گذشته 3 میلیارد و 200 میلیون تومان از وقوف مردمی برای کمک به مساجد و مصلی‌های این استان استفاده شد که ضرورت دارد این اقدامات گسترش یابد.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بازسازی گلزار شهدای امامزاده محمد(ع)، ابرازکرد: انتظار می‌رود اداره کل اوقاف وامر خیریه استان به مهم اهتمام ورزد.
استاندارالبرز با اشاره به اینکه موقوفات و امامزادگان محل رجوع مردم هستند، بر ضرورت ایجاد فضای امن روحی و معنوی در کنار ایجاد بسترهای خدمت‌رسانی به مردم تأکید کرد و گفت: اوقاف و امور خیریه به جهت ماهیت کاری که دارد باید امانت دار خوبی هم برای واقفین باشد.
این مسئول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان افزود: پس از این حادثه، کمک‌های مردمی تسلی خاطری بر بازماندگان بوده است.
نجفی با تأکید بر اینکه باید مصدومان آسیب‌دیده در این حادثه را برای بهبود هر چه سریع‌تر کمک کرد، ادامه داد: استان البرز نیز در این زمینه خوب وارد میدان شد و به رغم اینکه البرز در این حادثه معین در زلزله اخیر نبود اما با کمک‌های مردمی توانست نقش‌آفرین باشد.
وی در محور دیگری با اشاره به نقش روحانیت معزز در تمامی عرصه‌ها افزود: ماهیت و تخصص کار اوقاف که همانا در زمینه بقاع متبرکه و امامزادگان است از گذشته دیرینه گره خورده با مردم بوده و نباید هیچ عاملی موجب فاصله مردم از این اماکن مذهبی باشد.
نجفی ابرازکرد: باید در موقوفات فضای آرامش‌بخشی را برای مردم ایجاد کرد تا با عشق و علاقه به این مکان‌ها به عنوان مأمنی امن پناه بیاورند.
استاندار البرز با اشاره به اینکه کار اوقاف نگهداری از موقوفات است، گفت: این سازمان نقش خطیری در حفظ امانت مردمی دارد و به نوعی باید امانت دار خوبی برای موقوفات مردمی باشد.
captcha