وقف علمی؛ مکمل بسته اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3665614
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

وقف علمی؛ مکمل بسته اقتصاد مقاومتی است

گروه اجتماعی: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه وقف برای حمایت از نخبگان بسته اقتصاد مقاومتی را تکمیل می‌کند، اظهار کرد: با تحقق یافتن پروژه‌های دانش بنیان که از موضوعات مورد توجه اقتصاد مقاومتی است، فرار مغزها جنبه معکوس پیدا می کند.

حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص نقش موثر وقف با نیت علم و فناوری، بیان کرد: وقف علم و فناوری در واقع با هدف حمایت از نخبگان، علم و علم آموزی و حمایت از پروژه‌های فناوری دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: البته وقف علمی موضوع جدیدی نیست و از گذشته مورد توجه بوده چرا که بسیاری از مراکز آموزشی، دانشگاهی، حوزوی و کتابخانه‌ها موقوفاتی هستند که مردم درگذشته وقف کرده‌اند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه وقف برای حمایت از نخبگان، بسته اقتصاد مقاومتی را تکمیل می‌کند افزود: در موضوع اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبری است، توجه به موضوعات دانش بنیان بسیار مهم است لذا نمی‌توان در این عرصه نسبت به فعالیت‌های دانش بنیان بی‌تفاوت بود.
وی با اشاره به نقش وقف در حوزه علم و فناوری و ایجاد اشتغال برای جوانان، اظهار کرد: تجاری‌سازی پروژه‌های دانش بنیان و عرضه آن به بازار نیاز به حمایت مالی دارد که اگر این حمایت‌ها محقق شود، تعداد زیادی از نخبگان و جوانان نیز به کار گرفته می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین ثمرات وقف علم و فناوری را جلوگیری از فرار نخبگان برشمرد و گفت: با تحقق یافتن پروژه‌های دانش‌بنیان در واقع فرار مغزها جنبه معکوس پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به شرایط روز جامعه نسبت به توجه در حوزه علم و فناوری تأکید کرد و گفتمان‌سازی برای عامه مردم را راهی موثر برای جهت‌دهی نیات واقفان به این حوزه برشمرد.
وی افزود: در این راستا ضمن تبلیغات محیطی و ارائه نمایه‌های فرهنگی و ترویجی، همایش ملی وقف علم و فناوری با حضور نخبگان این عرصه، اسفندماه جاری در مشهد برگزار خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی رسیدن نخبگان به یک جمع‌بندی برای تبدیل شدن پروژه‌ها و برنامه‌های قابل ارائه علمی و تبدیل آن به گفتمان برای مخاطبان عام را از مهم‌ترین ثمرات برگزاری همایش‌های علمی و فناوری و نشست‌های نخبگانی در راستای ترویج وقف علمی برشمرد.
captcha