فعالیت 11 مهد قرآنی زیر نظر ناحیه مقاومت بسیج سبزوار
کد خبر: 3665642
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

فعالیت 11 مهد قرآنی زیر نظر ناحیه مقاومت بسیج سبزوار

گروهه شهرستان‌ها: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سبزوار با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده بین سازمان بسیج و آموزش و پرورش، اظهار کرد: در حال حاضر 11 مهد کودک قرآنی در سبزوار زیر نظر بسیج این شهرستان در حال فعالیت است.

امین‌الله مظلوم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اظهار اینکه در حال حاضر 11 مهد قرآنی زیر نظر بسیج در این شهرستان در حال فعالیت است، اظهار کرد: این مهد‌های قرآنی با توجه با تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان بسیج و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است، در حال فعالیت هستند.
وی با انتقاد از برخی مهدها که اصول اسلامی را در تربیت کودکان و آموزش‌ها رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از راهبردهای سپاه ورود به عرصه‌های اجتماعی و خدمت رسانی به مردم در همین رابطه مهد‌های قرآنی توسط افراد تایید شده و با نظارت سازمان بسیج راه‌اندازی شد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف بزرگ در این مهدها آموزش قرآن و تربیت فرزندان با الگوی اسلامی است، افزود: بنا بر ادعای مسئولان آموزش و پرورش استان خراسان در حال حاضر 247 هزار نفر نیاز به مهد کودک دارند که فقط 40 هزار نفر از آن‌ها در مهدهای کودک در حال آموزش هستند و امکاناتی برای بقیه وجود ندارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سبزوار با تاکید بر اینکه یکی از اهداف بسیج خدمت‌رسانی به محرومان جامعه است، گفت: تعدادی از این مهدهای قرآنی در مناطقی با مجوز آموزش و پرورش تأسیس شده است که بسیاری از افراد رغبتی به حضور در این مناطق برای آموزش ندارند.
وی بیان کرد: بسیج با ورود به این مناطق با کمک به افرادی که مهد قرآنی تأسیس کرده‌اند، آن‌ها را یاری می‌کند تا محرومان جامعه نیز از امکانات آموزش قرآن و آموزش در مقطع پیش دبستانی برخوردار شوند.
captcha