سهم استان مرکزی از معلولیت 900 فرزند است
کد خبر: 3665675
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
رفیعی:

سهم استان مرکزی از معلولیت 900 فرزند است

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه سالانه 30 هزار فرزند معلول در کشور متولد می‌شود، گفت: سهم استان مرکزی از این تعداد 900 فرزند معلول است.

بهروز رفیعی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: سالانه 30 هزار فرزند معلول در کشور متولد می‌شود که سهم استان مرکزی از 900 فرزند معلول است که با افزودن افرادی که در اثر حوادث ناشی از کار و تصادفات معلول می‌شوند تعداد معلولان استان سالانه به یک‌هزار و 600 نفر می‌رسد.
وی ادامه داد: به همین منظور یکی از اهداف بهزیستی بحث پیشگیری از معلولیت است که در کنار تشویق‌ها به فرزندآوری نگاهمان به جلوگیری از تولید فرزندان معلول هم بوده و در این زمینه اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام می‌دهیم.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد نیز با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همکاری داریم و در این راستا در مراکزی چون کمپ‌ها، خانه دختران و دی آی سی‌ها و دیگر مراکز اقامتی خدمات ارائه می‌دهیم.
رفیعی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردم و خیران از دیگر استراتژی‌های بهزیستی است که با توجه به سنگین بودن هزینه‌ها و پرداخت ماهیانه 700 هزار تومان یارانه به افراد معلول باید به‌ دنبال ظرفیت‌های این چنینی برای تامین منابع مورد نیاز باشیم.
وی ادامه داد: همچنین اورژانس اجتماعی با تلفن 123 در هر شهر و استان اقدامات تاثیرگذاری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، همچنین 70 هزار نفر مددجوی زیرپوشش داریم که مستمری می‌گیرند و اتفاق خوبی که در ارتباط افتاد افزایش سه برابری مستمری آنهاست.
captcha