هیئت‌های مذهبی ظرفیت خوبی برای تربیت نسل انقلابی همچون شهید جیلان هستند
کد خبر: 3665678
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
حجت‌الاسلام مرتضوی:

هیئت‌های مذهبی ظرفیت خوبی برای تربیت نسل انقلابی همچون شهید جیلان هستند

گروه فرهنگی: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری هیئت های مذهبی را ظرفیتی برای تربیت نسل مومن و انقلابی همچون شهید مدافع حرم شهید جیلان دانست و گفت: این جوانان به تبعیت از امام شهیدان در هر برهه ای مدافع حریم آل الله هستند.

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری،  شهادت شهید مدافع حرم، خادم الحسین  علیرضا جیلان را به ملت شهید پرور ایران اسلامی به ویژه مردم چهارمحال و بختیاری، اعضای تشکل های دینی شهرستان بروجن و خانواده معزز این شهید تبریک و تسلیت گفت.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: این شهید گرانقدر چندین مدال افتخار به گردان دارد و ما به داشتن چنین جوانانی افتخار می کنیم ، مدال اصلی ایشان مربوط به این است که عضوی از هیئت مذهبی فاطمیون شهرستان بروجن است و اینکه انسان در این برهه از زمان، به منظور احیای اهداف اهل بیت عصمت و طهارت زندگی خود را وقف کند و وقت خود را در این راه هزینه کند بالا ترین مدال و بالا ترین ارزش است.

وی ادامه داد: مدال دوم ، مدال پر افتخار نوکری اهل بیت علیهم السلام و احیای مرام اباعبد الله الحسین علیه السلام است و اینکه این شهید بزرگوار از دل هیئت فاطمیون برخاسته و برای دفاع حریم اهل بیت علیهم السلام ، چندین سفر به سوریه اعزام شده اند و در سفر هشتم به فیض شهادت نائل آمد، این نشان از صداقتی است که ایشان داشته .

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه مقام شهادت بالا ترین مقام است ، گفت: به فرموده ی پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : بالاى هر نيكوكارى، نيكوكار ديگرى است تا آن گاه كه مرد در راه خدا كشته شود . پس ، چون در راه خدا كشته شد، بالاتر از آن نيكى ارزشى وجود ندارد و این جوان بالا ترین مقام را به دست آورده که باید گفت خوشا به سعادتش .

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: از عملکرد چنین جوانانی معلوم می شود که هیئت های عزاداری ظرفیت های خوبی هستند برای پرورش جوانانی که بتوانند به عنوان افسران فرهنگی در هر کجایی که وظیفه اقتضا کند در دفاع از حریم آل الله و اسلام ، حتی بیرون از مرز های جغرافیایی ایران اسلامی جان شیرین خود را به تبعیت از سید و سالار شهیدان فدا کنند.

وی ادامه داد: برای مردم استان چهار محال و بختیاری، مردم شهید پرور شهرستان بروجن و به ویژه هیئت های مذهبی این شهرستان و  برای خانواده ی این شهید بزرگوار این افتخار بزرگی است و امیدوار هستیم که این پرچم زمین نماند .

حجت الاسلام مرتضوی گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری شهادت این جوان دلاور و متخلق به اخلاق اسلامی را به مردم استان، مردم شهرستان بروجن، هیئت ها و تشکل های دینی این شهرستان و خانواده ی معزز و محترم این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض می کنیم .

مدیر  کل تبلیغات اسلامی  چهار محال و بختیاری بیان کرد: امید است هیئت مذهبی فاطمیون و دیگر هیئت های مذهبی ما در تربیت نسل جوان ، به ویژه در این برهه و این وضعیت فعلی ، تلاش کنند و خداوند به آنها توفیق عنایت کند که ادامه دهنده ی راه این شهیدان عالی مقام باشند.

وی گفت: مردم شهرستان بروجن هم آن چنان که برای همه روشن است، تا کنون در ارتباط با دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام خوش درخشیده اند و باید گفت این بحث دفاع از حریم آل الله زمان و زمین خاصی نمی شناسد، هر کجا که وظیفه اقتضا کند باید دفاع کنیم.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: الحمد الله رب العالمین طومار داعش که دست پرورده ی اسراعیل و استکبار جهانی که همان آمریکا است و احیانا بعضی از این کشور های اروپایی مثل انگلیس است ، پیچیده شد و نقش اساسی در براندازی این دشمن قسم خورده اسلام و اهل بیت علیهم السلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، با همکاری جبهه مقاومت در عراق و سوریه .

وی ادامه داد: اگر شهادت طلبی جوانانی مثل شهید علیرضا جیلان نبود، قطعا همان طوری که مقام معظم رهبری مدظله العالی هم فرمودند، امروز ما در داخل ایران مجبور به مقابله با داعش بودیم و خدا را شکر می کنیم که امروز شاهد ریشه کن شدن این شجره ی خبیثه توسط این جوانان انقلابی هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: این بلیه مکتب برانداز شیعه به دست امریکا و توطئه عالمی استکبار که در کل یک جبهه هستند و جبهه ی باطل را شکل می دهند، شکل گرفت و هدفی جز شیعه کشی و ضربه زدن به اهداف ناب اسلام ناب محمدی (ص) ندارند و این شجره ی خبیثه با خون پاک شهیدانی همچون حججی و جیلان از روی این کره خاکی کنده شد.

حجت الاسلام مرتضوی بیان کرد: باید مواظب باشیم، چون که این فکر به اشکال مختلف از ابتدا بوده و هست و خواهد بود و ما باید با حفظ وحدت و یکدلی با دفاع از ولی فقیه و نظام اسلامی تمام نقشه های دشمنان اسلام را که امروز به شکل داعش بود و فردا ممکن است شکل دیگری پیدا کند را نقش بر آب کنیم .

وی در پایان گفت: ان شاء الله این نظام مقدس جمهوری اسلامی به سلامت به کاروان سالار اصلی امام زمان (عج) تحویل داده شود و در ذیل تاریخ بشریت نام این جوانان و این مردم در دفاع از حریم آل الله به نیکی برده شود. 

captcha